Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/8947
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | GÜLBETEKİN, Gülay | - |
dc.date.accessioned | 2021-06-11T08:29:15Z | - |
dc.date.available | 2021-06-11T08:29:15Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11547/8947 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırma ilkokul öğretmenlerinin kişilik özellikleri ( dışadönüklük, yumuşak başlılık, duygusal dengelilik, sorumluluk ve deneyime açıklık ) ile mesleki yeterlilikleri ( yönlendirme, davranış yönetimi, motivasyon, öğretim becerileri, ölçme ve değerlendirme süreçleri ) arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın kişisel bilgi formundaki değişkenlerine ( Cinsiyet, mezuniyet, kıdem, mesleği sevip sevmeme vb. ) kişilik ve yetkinlik ölçekleri üzerinden ayrı ayrı bakılarak, aralarında anlamlı fark olup olmadığı her bir değişkene göre açıklanmıştır. İlişkisel tarama modeli ile yapılan bu araştırmanın evrenini İstanbul, örneklemini ise 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında görev yapan Küçükçekmece ilçesindeki ilkokul öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışma sürecinde Küçükçekmece ilçesinde görev yapan 169 kadın, 64 erkek olmak üzere toplam 233 öğretmene ulaşılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; “Kişisel Bilgi Formu”, Atak ( 2013) tarafından geliştirilen “On Maddeli Kişilik Ölçeği”, Baloğlu ve Karadağ (2008) tarafından geliştirilen “Ohio Öğretmen Yetkinlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS programı ile yapılmıştır. Verilerin analizinde tek yönlü varyans analizi (ANOVA), istatistiksel analizler, Scheffe varyanslar, Tamhane’s T2 testi, bağımsız grup T testi, Pearson Çarpım Moment Korelasyon Analizi, frekans, yüzde dağılımı, ve ilişki korelasyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; İlkokul öğretmenlerinin kişilik özellikleri ( dışadönüklük, yumuşak başlılık, duygusal dengelilik, sorumluluk ve deneyime açıklık ) ile mesleki yeterlilikleri arasında istatistiksel olarak pozitif anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. | tr_TR |
dc.subject | ilkokul öğretmeni | tr_TR |
dc.subject | kişilik | tr_TR |
dc.subject | beş faktör | tr_TR |
dc.subject | mesleki yeterlilik | tr_TR |
dc.title | İSTANBUL İLİNDE BULUNAN KÜÇÜKÇEKMECE İLÇESİNDE GÖREV YAPAN İLKOKUL ÖĞETMENLERİNİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ İLE MESLEKİ YETERLİLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ | tr_TR |
dc.type | Thesis | tr_TR |
Appears in Collections: | Tezler -- Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10237980.pdf | 1.62 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.