Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/5264
Title: SATIŞ SONRASI MÜŞTERİ HİZMETLERİNİN MARKA BAĞIMLILIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Authors: Khankishiyeva, Tabassum
Keywords: Satış sonrası
Marka Bağlılığı
Müşteri Hizmetleri
After sale
Brand Loyalty
Customer Services
Issue Date: Nov-2018
Publisher: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Abstract: Marka, ürün, hizmet veya kavramlardan açıkça ayırt edilen, kolayca iletilebilen ve genellikle pazarlanabilen bir ürün, hizmet veya konsepttir. Ayrıca marka, bir şirketin, organizasyonun veya bireyin onu deneyimleyen kişiler tarafından algılanma şeklidir. Marka bağlılığı ise tüketicinin sadece bulunduğu zamanda değil, ilerleyen zamanlarda da aynı markaya karşı olan olumlu tutumları sebebi ile o markayı diğerlerinden daha sık satın almaya devam etmesidir. Marka bağlılığına giden yol, marka bilinirliği, markaya olan güven, marka tavsiyesi gibi uzun bir süreçten geçmektedir. Marka bağlılığında sadece markanın kalitesi, bilinirliği, iletişimi gibi unsurlar yeterli olmamakla birlikte özellikle bazı ürün ve markalarda satış sonrası hizmetler de önem kazanmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı satış sonrası müşteri hizmetleri ile marka bağlılığı arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu araştırmada satış sonrası müşteri hizmetlerinin marka bağlılığı üzerinde etkisini ölçebilmek için cep telefonu kullanıcıları örneklem olarak seçilmiştir. Çalışma kapsamında örneklem olarak belirlenen İstanbul Aydın Üniversitesi öğrencileri arasında yapılan anket sonucunda, satış sonrası müşteri hizmetlerinin marka bağlılığını olumlu yönde etkilediği ortaya çıkmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/5264
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10234964.pdf2.08 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.