Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2350
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDeğirmenci, Tuğçe-
dc.date.accessioned2019-05-29T11:51:29Z-
dc.date.available2019-05-29T11:51:29Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2350-
dc.description.abstractEğitim ile ilgili yapılan tartışmaların ardından doğru eğitim kavramı ile ilgili yüzyıllardır birçok eğitim yöntem ve tekniği ortaya çıkmıştır. Tüm bu yöntem ve tekniklerin temel amacı; anlamlı öğrenmeyi sağlamak ve öğrenmeleri kalıcı hale getirmek olmuştur. Anlamlı ve kalıcı öğrenme ile literatüre giren üstbiliş; bireylerin zihinsel faaliyetleri üzerinde tahmin, planlama, izleme ve değerlendirme süreçlerini kapsamaktadır. Kişilerin kendi öğrenme süreçlerinde rol aldıklarında anlamlı öğrendiklerini kabul eden üstbiliş kavramının, yenilenen ilköğretim eğitim programımızdaki kazanımların, becerilerin ve ölçme değerlendirme uygulamalarının üstbilişsel düzeylerini belirlemek bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışmada, İlköğretim 4.sınıf Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler dersleri program kazanımları, becerileri ve ölçme değerlendirme yöntemleri üstbilişsel açıdan incelenmiştir. Araştırma bir durum çalışmasıdır.Program kazanımları incelenirken Kratthwohl ve diğerleri (2001) tarafından yenilenen Bloom Taksonomisi, program becerileri ve ölçme-değerlendirme yöntemleri incelenirken araştırmacılar tarafından literatürden yararlanılarak geliştirilen ölçekler kullanılmıştır. Yapılan incelemeler sonucunda; program kazanımlarının üstbilişsel bilgiye yönelik (%9,24) olmadığı, daha çok kavramsal bilgi boyutunda kaldığı (%37,04), kazanımların tüm bilgi düzeylerine eşit şekilde dağılmadığı görülmüştür. Ancak eski ilköğretim 4.sınıf programına kıyasla öğretim programında üst düzey becerilerin daha çok yer aldığı görülmüştür. Program becerileri bakımından yapılan incelemede ise, İlköğretim Türkçe öğretim programının kendine ait becerilerinin olmaması nedeniyle incelemeye dâhil edilmemiş, İlköğretim 4.sınıf Matematik, Sosyal Bilgiler ve Fen Bilimleri öğretim programlarında yer alan 41 becerinin bilişsel kazanıma yönelik olduğu (%51,03), üstbilişsel becerilere yönelik kazanımların da programda bulunduğu (%48,06) saptanmıştır. Öğretim programlarının ölçme değerlendirme süreçlerinin ise üstbiliş destekler nitelikte olduğu belirlenmiştir. Uluslararası sınavlardaki başarıların arttırılması ve eğitim sistemimizin anlamlı öğrenmeyi bir plan dâhilinde sağlaması amacıyla üstbilişsel eğitimin öğretim programına dâhil edilmesi önerilmektedir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectÜstbiliştr_TR
dc.subjectProgram incelemesitr_TR
dc.subjectKazanımtr_TR
dc.subjectÖlçme ve değerlendirmetr_TR
dc.subjectProgram becerileritr_TR
dc.subjectHeadertr_TR
dc.subjectCurriculum reviewtr_TR
dc.subjectAcquisitiontr_TR
dc.subjectMeasurement and evaluationtr_TR
dc.subjectProgram skillstr_TR
dc.titleİLKÖĞRETİM 4.SINIF TÜRKÇE, MATEMATİK, FEN BİLİMLERİ, SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARININ ÜSTBİLİSŞEL AÇIDAN İNCELENMESİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolAfter the discussions about education, many educational methods and techniques have emerged for centuries about to the concept of education. The main purpose of all these methods and techniques; it has been to ensure meaningful learning and to make learning permanent. The concept of meaningful and permanent learning and the concept of the journal includes the ability to predict, plan, monitor and evaluate the individual's own mental activities. The aim of this master thesis study is to the level of the introductory concept in which people learn meaningful when they take part in their own learning process. Primary School 4.class Turkish, Mathematics, Science and Social Studies courses have been studied in terms of curriculum acquisitions, skills and measurement evaluation methods. The research was done with the document review method. While the program recovery were analyzed, Blom taxonomy, which was renewed by Kratthwohl and others(2001), and the criteria developed by the researcher using the literature were used while the program skills and measurement-evaluation methods were studied. As a result of the research, it was observed that the program gains were not related to the header information (9,24%) and remained more conceptual information (37,04%), and the gains were not distributed equally to all the information levels. In the examination conducted in terms of program skills; primary education Turkish the curriculum was not included in the study due to lack of its own skills. It has been determined that 41 skills in Turkish, Mathematics, Social Sciences Course and Science education programs are related to cognitive acquisition (51.03%), and that the gains related to the cognitive skills (48.06%) are related to the curriculum. It has been determined that the measurement and evaluation processes of the teaching programs support the header. In order to increase the success of international examinations and to ensure that our educational system provides meaningful learning within a plan, the department of education suggestions have been presented to be included in our curriculum.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber179tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
503570.pdf2.4 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.