DSpace Repository

Ortaokullarda Görev Yapan Müzik Öğretmenlerinin Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author SÖZER ÇAPAN, Aylin
dc.date.accessioned 2023-08-14T12:36:12Z
dc.date.available 2023-08-14T12:36:12Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/9935
dc.description.abstract Bu çalışmada. ortaokullarda görev yapan müzik öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda. İstanbul Avrupa Yakasının çeşitli semtlerinde görev yapan 294 müzik öğretmenine Maslach Tükenmişlik Envanteri uygulanarak. öğretmenlerin duygusal tükenme. duyarsızlaşma ve kişisel başarısızlık puanlarının demografik özelliklerle ilişkisi incelenmiştir. Çalışma sonuçlarına göre öğretmenlerin yaşlarına göre duygusal tükenme ve duyarsızlaşma puanları. medeni durumlarına göre duygusal tükenme puanları. çalışma süresine göre duygusal tükenme ve duyarsızlaşma puanları ve görev yapılan okul sayısına göre duygusal tükenme boyutu puanları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Korelasyon analizi sonuçlarına göre duygusal tükenme ve duyarsızlaşma boyutları hem yaş hem de sınıftaki öğrenci sayılarına göre pozitif ve anlamlı ilişki göstermiştir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.title Ortaokullarda Görev Yapan Müzik Öğretmenlerinin Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account