dc.contributor.author | YETİŞ, Kâzım | |
dc.date.accessioned | 2023-08-05T11:12:21Z | |
dc.date.available | 2023-08-05T11:12:21Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11547/9732 | |
dc.description.abstract | Dil öğretimi bir gelenektir. Maalesef XIX. yüzyılda Rüşdiye ve idadilerin açılması ile başlayan Türkçe öğretiminin bir geleneği oluşmamıştır. Bu yüzyılda Türkçenin çeşitli meseleleri tartışılmış ama öğretim konusu alfabenin ötesine geçememiştir. Atatürk döneminde bu konunun çiddî manada münakaşa edildiğini görüyoruz. Salt gramer öğretimi ile uygulamalı öğretimin hangisinin daha etkili veya faydalı/öğretici olacağı, ölü dil öğretmek ile yaşayan/canlı dili öğretmek arasındaki farka dikkat edilmesi gerektiği bu konuda önemli bir belirleme olmuştur | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.subject | Atatürk dönemi | tr_TR |
dc.subject | Türkçe öğretimi | tr_TR |
dc.title | Atatürk Döneminde Türkçenin Öğretimi ile İlgili Düşünceler | tr_TR |
dc.type | Article | tr_TR |