Abstract:
Liderler ve yöneticiler, çalışanlar arasında yapmaları gereken şeyi yapmalarına
yardımcı olan bir coşku ve üretkenlik ortamı ve kültürü yaratmada önemli bir rol
oynarlar. Günümüzdeki büyük şirketlerin çoğu her yıl milyonlarca çalışanları
motivasyon kursları, eğitimi, artırma toplantıları ve güçlendirmek için teşvikler,
işgücü motivasyonundaki sorunları analiz etmek için toplantılar, motivasyonu
ölçmek için araçlar, misyon beyanı vb. için zaman harcamaktadır.
Bu araştırmada, tekstil sektöründeki şirketlerin kendi bünyesinde çalışanlarının
motivasyon faktörleri hakkındaki algıları ve bunun liderlik stilleri ile nasıl ilişkisi
olduğu incelenmiştir. “Farklı liderlik tarzlarının İstanbul`un Fatih bölgesindeki
tekstil sektörü şirketleri çalışanların motivasyon düzeyini nasıl etkilediğini”
belirlenmiştir ve aşağıdaki ana sorulara bir cevap bulmayı amaçlanmıştır:
− Çalışanlar motivasyon ve liderlik arasındaki ilişkiyi nasıl algılıyor?
− Çalışanlar içsel mi yoksa dışsal olarak mı motive?
− Tekstil sektöründe çalışanları motive eden şey nedir?
− Liderler, çalışanlarını motive etmek için şu anda ne yapıyor ve gelecekte ne
yapmaları gerekiyor?
Araştırmanın bünyesinde liderlik tarzları bazında ele alınan ve motivasyon ile
ilişkisi irdelenen tekstil sektörünün, hangi liderlik tarzı ile ilişkili olarak motivasyonu
arttırdığı ve hangi liderlik tarzı ile motivasyonun düşmesine neden olduğunu
araştırmak hedeflenmiştir.