Abstract:
Dijitalleşme son yıllarda oldukça sık kullanılan önemli bir kavram haline gelmiştir.
Teknoloji ve internetin gelişimiyle ortaya çıkan bu kavram ekonomi, siyasi, endüstri
ve iletişim başta olmak üzere pek çok farklı alanda etkisini göstermektedir.
Teknolojik gelişmeler ve yeniliklerle birlikte uygulama alanı giderek genişleyen
dijitalleşme günümüzde global bir etki yaratmaktadır. Özellikle yeni iletişim
platformları olan sosyal medya ile sağladığı etkileşimsellik, hız, zaman, farklılık ve
yaratıcılık gibi avantajlar küresel etki alanının daha da artmasına ve önem
kazanmasına neden olmaktadır. Bu özellikler göz önünde bulundurulduğunda,
kurumların da dijitalleşmenin getirdiği tüm değişimleri ve yenilikleri yakından takip
etmesi, değerlendirmesi ve uygulaması gerekmektedir. Çünkü kurumların dönüşen
dijital çağa ayak uydurması ve yeniliklerinden geri kalmaması için dijitalleşmesi
zorunlu olmaktadır. Ayrıca kurumların dijitalleşme ile birlikte yaşanan dönüşümü
izlemesi, yeniliklere hızla uyum sağlaması ve ürün/ hizmetlerinde uygulaması itibar
oluşumunda ve yönetiminde önemli rol oynamaktadır. Buna göre çalışma
kapsamında, dijitalleşmenin önemi ve kurumlar için gerekliliği ile birlikte kurumsal
itibar üzerindeki rolü ele alınmaktadır. Bu bağlamda Türkiye’nin önemli
kuruluşlarından biri olan Koç Holding’in dijitalleşme anlamında gerçekleştirdiği
iletişim faaliyetlerinin kurumsal itibar yönetimindeki rolünü değerlendirilmek üzere,
kuruma ait resmi sosyal medya hesaplarından Twitter, Instagram, Facebook ile
kurumsal web sitesindeki paylaşımları, 23 Mart 2020 ile 23 Haziran 2020 tarihleri
arasında ele alınarak içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Yapılan incelemede
elde edilen verilere göre dijitalleşmenin kurumsal itibar üzerindeki rolü tespit
edilmiştir.