Abstract:
Tüm sektörlerde olduğu gibi internetin gelişimi haberciliğin niteliğini değiştirmiş,
günümüzde gazetecinin tanımının da farklılaşmasına neden olmuştur. İnternetin
gelişimiyle karşımıza çıkan yeni medya ve sosyal medya terimleri çerçevesinde
magazin gazeteciliği de farklı bir soluk kazanmıştır. Geleneksel medya organlarını
artık geride bırakan yeni medya günümüz için büyük bir önem taşımaktadır.
Yeni medya ortamları toplumsal birçok olgunun şekillenmesinde önemli bir rol
oynamaktadır. Magazin gazeteciliği geleneksel medyada olduğu gibi yeni medyada
da farklı bir anlam kazanmaya başlamıştır. Dijitalleşmenin etkisiyle beraber magazin
gazeteciliğinin gelişmesinde yeni medya araçlarının katkısı büyük olmuştur. Gelişen
teknolojiyle beraber artık tüketicilerin üretici konumuna geldiği medya sektöründe,
magazin içeriklerinin yeni medya araçları vasıtasıyla hızlı bir şekilde yayılmaya
başladığı görülür.
Yeni medya kapsamındaki; bu çalışmanın temel amacı, gelişen habercilik
anlayışında magazin gazeteciliğinin ele alınması ve yeni medya platformlarında
geliştirilen magazin gazeteciliğinin geleneksel medya platformlarındaki ile farkının
incelenmesidir.
Bu amaçla çalışmanın ilk bölümünde; yeni medyanın gelişimi ele alınmış Türkiye‟de
yeni medyanın gelişimi hakkında bilgiler verilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde;
yeni medyanın gelişmesiyle beraber magazin gazeteciliğinin tarihsel gelişimi ve
değişimi ele alınmıştır. Türkiye‟deki magazin sitelerinin yapısı ve magazin
gazeteciliğinin gelişimi değerlendirilmiştir.
Üçüncü bölümde ise; yapılacak araştırmada kullanılan yöntemler anlatılmıştır.
Araştırma materyalinin analizi aşamasında; 2021 Mart ayında Cnnturk.com.tr sitesi
incelenmiş ve sitedeki magazin haberlerinin sitedeki konumları ve sosyal medya
paylaşımları da analiz edilmiştir. Elde edilen bu magazin haberlerinin, haber konuları
ve içerikleri incelenerek, çalışmanın hipotezleri doğrultusunda ilgili sınıflandırma ve
kodlama formları geliştirilmiştir. Ortaya çıkan tablo ve görüntüler ışığında, niceliksel
ve nesnel yorumlar yapılmıştır.
Sonuç bölümünde ise araştırmalar ışığında bulgular değerlendirilmiş, yeni medyada
magazin gazeteciliğinin nasıl ilerlediği ve yeni medyadaki magazin gazeteciliği
anlayışının geleneksel medyadaki magazin gazeteciliği anlayışından farklılıkları
belirtilmiştir