DSpace Repository

SOSYAL MEDYA FENOMENLERİNİN MARKA TUTUMUNA ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author MAMMADOV, Sahil
dc.date.accessioned 2021-06-18T08:40:06Z
dc.date.available 2021-06-18T08:40:06Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/9102
dc.description.abstract Günümüzde dijital ortamın hızlı şekilde gelişmesi, internete daha kolay ve daha ucuz erişim gibi teknik gelişmelerden kaynaklanmaktadır. İnternetin gelişmesi ve sosyal medyanın ortaya çıkması ile sosyal medya artık sadece iletişim kurmak için değil, şirketlerin kendi ürünlerini tanıtması için de kullanılmaktadır. Bu süreçte en etkili kişiler sosyal medya fenomenleri olarak belirtilmektedir. Fenomenler hedef kitlelerinin tutumlarını, ustaca kullandıkları sosyal medya mecraları üzerinde şekillendirme becerisine sahip, markaların tüketicileri ile bağ kurmasında adeta köprü görevi gören yeni medyanın, yeni ünlüleridir. Bu çalışmanın temel amacı Türkiye’de etkileyicilerin marka bilinirliğine ne kadar etki ettiğini ölçmek ve aydınlatmaktır. Çalışmanın diğer bir amacı, sosyal medya platformlarında Facebook ve Instagram'da tanıtım yapan fenomenlerin tüketicilerin satın alma kararlarına ne tür bir etki ettiğini ortaya çıkarmaktır. Söz konusu çalışmada sosyal medya fenomenlerinin marka tutumuna etkisi değerlendirilmiştir. Çalışmada sosyal medya fenomenlerinin özellikleri ve kişisel karakterlerinin tüketicilerin marka tutumuna etki eden, güven, beğenilebilirlik, uzmanlık ve homofoli bağımsız değişkenleri incelenmiş ve bilgi değişkeninin aracı etkisi değerlendirmeye alınmıştır. Türkiye ve Azerbaycan tüketicileri üzerinde yapılan araştırmanın sonuçlarına göre; tüketicilerin fenomenleri takip etmesinde bilgi güven, beğenilebilirlik, uzmanlık ve homofoli değişkenlerinin istatistiki olarak anlamlı olduğu ve bu ilişkide bilgi değişkeninin kısmi aracılık etkisi yaptığı ortaya çıkmaktadır. tr_TR
dc.subject Fenomen Pazarlama tr_TR
dc.subject Bilgi tr_TR
dc.subject Marka tutumu tr_TR
dc.subject Güven tr_TR
dc.subject Uzmanlık tr_TR
dc.subject Homofoli tr_TR
dc.subject Beğenilebilirlik tr_TR
dc.subject Uzmanlık tr_TR
dc.title SOSYAL MEDYA FENOMENLERİNİN MARKA TUTUMUNA ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account