DSpace Repository

PRICING IN RETAIL INDUSTRY AND CASE STUDY ON PRICING

Show simple item record

dc.contributor.author AFACAN, Onur
dc.date.accessioned 2021-06-16T10:27:52Z
dc.date.available 2021-06-16T10:27:52Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/9048
dc.description.abstract Bu tez çalışmasında perakende sektöründe fiyatlandırma ve fiyatlandırma stratejilerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu sebeple öncelikli olarak perakendecilik sektörü, perakendeci terimleri, perakende mağaza tipleri sektör bazlı olarak sınıflandırılarak literatür taraması yapılmıştır. Fiyatlandırma kavramının incelenmesinin ardından büyük perakende mağazaların finansal durumları ve özellikleri genel olarak incelenmiştir. Literatür taramasının desteklenmesi amacıyla perakende sektöründe fiyatlandırma stratejilerini örneklendirmek için Beymen şirketi yöneticileri ile yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen bulgular perakende tekstil sektörü genel verileriyle kıyaslanmıştır. Veriler doğrultusunda tekstil perakende sektöründe şirketlerin fiyatlandırma konusunda izlemeleri gereken politika ve stratejiler incelenmiş, bu konuyla ilgili problem alanlarına yönelik çözümler belirtilmiştir. Görüşmeler sonucunda elde edilen bulgular perakende sektöründe fiyatlandırma konusunda birçok faktörün belirleyici olduğunu göstermiştir. Ancak Beymen şirketi özelinde yürütülen çalışmada Beymen şirketinin fiyatlandırma stratejisinin marka değeri üzerine oluştuğu saptanmıştır. tr_TR
dc.subject Tekstil tr_TR
dc.subject Fiyatlandırma tr_TR
dc.subject Perakende sektörü tr_TR
dc.title PRICING IN RETAIL INDUSTRY AND CASE STUDY ON PRICING tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account