Özet:
Bu tez çalışmasında perakende sektöründe fiyatlandırma ve fiyatlandırma stratejilerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu sebeple öncelikli olarak perakendecilik sektörü, perakendeci terimleri, perakende mağaza tipleri sektör bazlı olarak sınıflandırılarak literatür taraması yapılmıştır. Fiyatlandırma kavramının incelenmesinin ardından büyük perakende mağazaların finansal durumları ve özellikleri genel olarak incelenmiştir. Literatür taramasının desteklenmesi amacıyla perakende sektöründe fiyatlandırma stratejilerini örneklendirmek için Beymen şirketi yöneticileri ile yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen bulgular perakende tekstil sektörü genel verileriyle kıyaslanmıştır. Veriler doğrultusunda tekstil perakende sektöründe şirketlerin fiyatlandırma konusunda izlemeleri gereken politika ve stratejiler incelenmiş, bu konuyla ilgili problem alanlarına yönelik çözümler belirtilmiştir. Görüşmeler sonucunda elde edilen bulgular perakende sektöründe fiyatlandırma konusunda birçok faktörün belirleyici olduğunu göstermiştir. Ancak Beymen şirketi özelinde yürütülen çalışmada Beymen şirketinin fiyatlandırma stratejisinin marka değeri üzerine oluştuğu saptanmıştır.