DSpace Repository

SATIŞ GÜCÜ YÖNETİMİNDE KİŞİSEL MARKALAŞMANIN MÜŞTERİ TERCİHİNE ETKİSİ: TEKNOLOJİ SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA

Show simple item record

dc.contributor.author KILMANOĞLU, Mahir
dc.date.accessioned 2021-06-16T09:13:23Z
dc.date.available 2021-06-16T09:13:23Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/9044
dc.description.abstract İnsanlık tarihinden günümüze kadar uzanan dönemde teknoloji ve marka kavramlarının kendi içinde yarattığı enerji, şimdilerde daha da katlanarak etkileşimini sürdürmektedir. Özellikle günümüzde teknoloji gelişmeler ile teknoloji sektöründe yer alan firmaların artması, tüketicilerin ihtiyaç duydukları ürünlere benzer ürünlerin çoğalması, pazarlama çalışmaları ve kişisel markalaşma faaliyet alanlarının genişlemesi, tüketici davranışlarını etkilemede ön planda yer almaktadır. Tüketicinin sahip olduğu seçim hakkının, gerek firmalar gerekse satış gücü yönetimi ile etkilenmesi için teknoloji sektöründe kişisel markalaşma kavramı her geçen gün yaygın hale gelmektedir. Bu çalışmanın amacı teknoloji sektöründeki satış gücü yönetiminin kişisel markalaşmasının müşteri tercihine etkisini araştırmaktır. Tez kapsamında 280 katılımcı ile anket çalışması yapılmıştır. Ankete katılan kişiler teknoloji sektöründe alışveriş yapan tüketicilerinden seçilmiştir. Yaş, cinsiyet, medeni hal, eğitim durumu gibi kısıtlar uygulanmamış olup, katılımcıların kolaylıkla erişim sağlayacağı mail üzerinden anket uygulaması seçilmiştir. Tüketici ihtiyaçlarının artması, yetkin firma ve alanında bilgi sahibi yöneticilerin az olması sonucunda tüketicilerin taleplerine hızlı geri dönüş yapabilme yetenekleri, firma ve yöneticilerin gerek sosyal gerekse de görsel medyada bilinirliklerini arttırmak için daha fazla çalışma yapmaları, satış gücü yönetimde yer alan yöneticilerin bilimsel çalışmalara katılması ve alanında uzman olması gibi nedenlerin sıralanması teknoloji sektöründe kişisel marka kavramının ne derece önemli olduğunu ortaya koymaktadır. Yeni dönemlerde yapılan kişisel markalaşma çalışmaları, bir önceki dönemde meydana gelen gelişmelerin üzerine devam etmesi ile geçmişten gelen bilgi, birikim ve tecrübelerin bir sonraki kuşağa aktarılması sağlanmaktadır. tr_TR
dc.subject Markalaşma tr_TR
dc.subject Kişisel Markalaşma tr_TR
dc.subject Teknoloji Sektörü tr_TR
dc.title SATIŞ GÜCÜ YÖNETİMİNDE KİŞİSEL MARKALAŞMANIN MÜŞTERİ TERCİHİNE ETKİSİ: TEKNOLOJİ SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account