DSpace@İHÜ

A COMPARISON REGARDING THE EDUCATION SYSTEM THROUGH DICKENS AND KINGSLEY AMIS

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author KESENEK, Hüseyin
dc.date.accessioned 2021-06-16T08:28:10Z
dc.date.available 2021-06-16T08:28:10Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/9037
dc.description.abstract Charles Dickens tarafından yazılan Hard Times romanında, Gradgrind ailesi ve onların acı deneyimleri canlı şekilde anlatılır. Romanın sonuna doğru, okuyucular ‘Mutlu İngiltere’ idealine ulaşmak için akılcı bir eğitimin aslında aile üyelerine yanlış yol gösterdiğini ve hayatlarını hüzne dönüştürdüğünü anlar. Bu çalışmada, ‘eğitim tek başına insanları mutluluğa ulaştıramaz’ önermesini onaylamak için ‘Hard Times’ ile ilgili çeşitli görüşler ve örnekler sunulur. Kingsley Amis tarafından yazılan bir İngiliz Kampüs Romanı olan ‘Lucky Jim’ Hard Times’ta geçen öğretim yaklaşımlarına bir kıyaslama sunabilir. Romanda, akademisyenlerin aralarındaki acımasız rekabetin onların ahlaki yozlaşmalarında etkili olduğu öneriliyor olabilir. Bu akademik camiada, tecrübesiz tarih okutmanı Jim Dixon, İkinci Dünya Savaşı Sonrası İngiltere’sinin akademik prensiplerinin aksine, özgür iradeli rahat bir karakter ortaya koyar. Bu tez çalışmasında, o dönemin akademisyenlerinin Dixon’ın kişiliğini yok sayma düşüncesinin aksine, onun ayırdedici karakteri sayesinde yeni iş yerindeki zorlukların üstesinden gelebildiği ve samimiyetinin mutluluk arayışında ona yardım ettiği vurgulanır. Bu tez sonucunda, Jim Dixon gibi neşeli insanların kişiliğini önemsemenin herkesin hayatında direk veya dolaylı olarak bir mutluluğa sebep olabileceği öngörülür ve yapılacak analiz sonucunda; ne tür eğitim yöntemlerinin mutlu bir hayata ulaşmada etkili olabileceği sunulur. tr_TR
dc.subject Bilim tr_TR
dc.subject Makineleşme tr_TR
dc.subject Katılık tr_TR
dc.subject Önemsememe tr_TR
dc.subject Yabancılaşma tr_TR
dc.subject Mutluluk tr_TR
dc.subject Merak tr_TR
dc.subject Kendini-Gerçekleştirme tr_TR
dc.subject Fantezi tr_TR
dc.subject Hayal Gücü tr_TR
dc.title A COMPARISON REGARDING THE EDUCATION SYSTEM THROUGH DICKENS AND KINGSLEY AMIS tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster