DSpace Repository

THE ROLE OF SOCIAL-EMOTIONAL STABILITY IN ENGLISH AMONG IRAQI KINDERGARTNERS

Show simple item record

dc.contributor.author SHARIF, RANJDAR HAMA
dc.date.accessioned 2021-06-15T11:47:50Z
dc.date.available 2021-06-15T11:47:50Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/9024
dc.description.abstract Son zamanlarda, çocuklara yabancı dil öğretimi dünya genelinde eğitim alanının en önemli konusu olarak görülmektedir.Birçok araştırmacı bu konuyla ilgilenmekte olup çocuklara yabancı dil öğretimi süreci üzerine odaklanmaktadır.Araştırmacılar çocukların güçlü ve zayıf olduğu noktaları analiz etmeye ve anlamaya çalışıyorlardı.Ve sonucunda çocukları diğer öğrencilerden ayıran dil yeteneği, cinsiyet,yaş, yaratıcılık ve motivasyon gibi faktörler olduğu sonucuna ulaşmışlardır.Diğer araştırmalardan farklı olarak, bu çalışma çocukların sosyal-duygusal dengelerinin yabancı dil öğrenimindeki rolünü ve bu becerilerin ikinci dil öğrenimi üzerindeki etkilerini araştırmaktadır.Bu çalışma için, anasınıfı öğrencisi Margret ve anasınıfına İngilizce kursu alma amacıyla giden 4-5 yaşları arası , 18'i kız ve 15'i erkek 33 çocuk seçilmiştir.İngilizce kursunun başında , çocukların sosyal ve duygusal becerilerini ölçen bir test uygulanmıştır.Sonuçlar başarı ile sosyal-duygusal beceriler arasındaki ilişkinin büyük ölçüde önemli olduğunu ortaya koymaktadır.Sosyal-duygusal becerileri yüksek seviyelerde olan öğrencilerin yabancı dil öğreniminde daha aktif oldukları ve İngilizce yeterlilik sınavında yüksek puan aldıkları görülmüştür.Diğer taraftan da sosyal-duygusal becerileri düşük olan öğrenciler İngilizce yeterlilik sınavını geçememiş veya düşük derecelerle geçmişlerdir. tr_TR
dc.subject sosyal-duygusal denge tr_TR
dc.subject ikinci dil öğrenimi tr_TR
dc.subject okul öncesi tr_TR
dc.subject psikodilbilimsel tr_TR
dc.title THE ROLE OF SOCIAL-EMOTIONAL STABILITY IN ENGLISH AMONG IRAQI KINDERGARTNERS tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account