DSpace Repository

İSTANBUL İLİNDE BULUNAN KÜÇÜKÇEKMECE İLÇESİNDE GÖREV YAPAN İLKOKUL ÖĞETMENLERİNİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ İLE MESLEKİ YETERLİLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author GÜLBETEKİN, Gülay
dc.date.accessioned 2021-06-11T08:29:15Z
dc.date.available 2021-06-11T08:29:15Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/8947
dc.description.abstract Bu araştırma ilkokul öğretmenlerinin kişilik özellikleri ( dışadönüklük, yumuşak başlılık, duygusal dengelilik, sorumluluk ve deneyime açıklık ) ile mesleki yeterlilikleri ( yönlendirme, davranış yönetimi, motivasyon, öğretim becerileri, ölçme ve değerlendirme süreçleri ) arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın kişisel bilgi formundaki değişkenlerine ( Cinsiyet, mezuniyet, kıdem, mesleği sevip sevmeme vb. ) kişilik ve yetkinlik ölçekleri üzerinden ayrı ayrı bakılarak, aralarında anlamlı fark olup olmadığı her bir değişkene göre açıklanmıştır. İlişkisel tarama modeli ile yapılan bu araştırmanın evrenini İstanbul, örneklemini ise 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında görev yapan Küçükçekmece ilçesindeki ilkokul öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışma sürecinde Küçükçekmece ilçesinde görev yapan 169 kadın, 64 erkek olmak üzere toplam 233 öğretmene ulaşılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; “Kişisel Bilgi Formu”, Atak ( 2013) tarafından geliştirilen “On Maddeli Kişilik Ölçeği”, Baloğlu ve Karadağ (2008) tarafından geliştirilen “Ohio Öğretmen Yetkinlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS programı ile yapılmıştır. Verilerin analizinde tek yönlü varyans analizi (ANOVA), istatistiksel analizler, Scheffe varyanslar, Tamhane’s T2 testi, bağımsız grup T testi, Pearson Çarpım Moment Korelasyon Analizi, frekans, yüzde dağılımı, ve ilişki korelasyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; İlkokul öğretmenlerinin kişilik özellikleri ( dışadönüklük, yumuşak başlılık, duygusal dengelilik, sorumluluk ve deneyime açıklık ) ile mesleki yeterlilikleri arasında istatistiksel olarak pozitif anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.subject ilkokul öğretmeni tr_TR
dc.subject kişilik tr_TR
dc.subject beş faktör tr_TR
dc.subject mesleki yeterlilik tr_TR
dc.title İSTANBUL İLİNDE BULUNAN KÜÇÜKÇEKMECE İLÇESİNDE GÖREV YAPAN İLKOKUL ÖĞETMENLERİNİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ İLE MESLEKİ YETERLİLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account