Abstract:
Bu çalışmanın amacı tüketicilerin sosyo-ekonomik durumunu lüks uluslararası moda markaları hakkındaki düşünceleri ve tüketicilerin davranışlarına etkileri örneğin; karar verme, algı, satın alma kararı ve sosyal değerleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktırlar. Bu çalışma, Lagos ve Abuja Nijerya'da yaşayan 182 katılımcının yaptığım ankete göre sonuçlar elde edilmiştir. Katılımcıların yaklaşık yüzde 50'si, 31-40 yaşları arasında ve çalışmaktadır. Anket sonuçları orta yaş ve aktif yıllarına göre sonuçlanmıştır.
Nicel araştırma yöntemi Nijerya'lı tüketicilerin davranışları, tüketicilerin algısı, satın alma kararı ve lüks uluslararası markaların sosyal değer boyutunun ve bunların sosyo- ekonomik durum arasındaki iliskiyi arastirmak için online olarak gönderilen veya basılı kopya yoluyla katılımcıların bilgi toplamayı amaçlamaktadır.
Faktör analizine dayanarak, tüketicilerin luks urun satın alma isteği topluca değildir. Tüketicilerin satın alma isteği katılımcılarin ekonomik statüsüne bağlıdır. Çoğu tüketici yeni ürün satın alirken, ürünün fiyatindan çok kalitesi ile ilgilenmektedir. Araştırmanın sonuçları gösteriyor ki; tüketicilerin sosyoekonomik statüsü satın alma kararı, tüketici davranışları, algıları ve uluslararası luks markaların sosyal değer boyutu üzerinde en önemli etkendir.