DSpace Repository

THE CRISIS OF IDENTITY IN NELLA LARSEN’S PASSING AND TONI MORRISON’S THE BLUEST EYE

Show simple item record

dc.contributor.author KARIM KARIM, BIRDOST MOHAMMED
dc.date.accessioned 2021-06-08T08:48:36Z
dc.date.available 2021-06-08T08:48:36Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/8861
dc.description.abstract Nella Larsen’ın Geçiş ve Toni Morrison’un En Mavi Göz eserlerinde siyah karakterler kimliklerini nasıl inşa eder. Irkçılık, beyaz bir toplumda yaşayan siyahlar üzerinde her zaman olumsuz etkiler bırakmış, onların ya kendilerinden ya beyazlardan nefret etmelerine sebep olmuştur. Bu çalışma, yukarıdaki sorulara cevap verme çabasında olup, siyah karakterlerin kimlik oluşumundaki motivasyonlarını araştırmaktadır. Tez, W.E.B tarafından ortaya konulan çifte bilinç teorisinin ışığında incelenmektedir. Du Bois, aynı zamanda bu çifte bilinç teorisinin, siyah karakterlerin ırksal kimlik yapılanmasında oynadığı role değinir. Ben, bu çalışmada, Geçiş eserindeki siyah karakterler Clare ve Irene ve En Mavi Göz romanındaki Pecola’nın, baskın olan beyaz kültürün etkisi altında kendilerine bir kimlik edinme çabasını ve siyah kültürü reddederek bu ikili bilince sahip olduklarını savunmaktayım. Bu ikilik, hayatlarında engeller oluşturmakta, çünkü kendi özgün kimliklerinin yanı sıra, beyaz topluluk tarafından da kabul görmek için başka bir kimlik daha inşa etmeleri gerekmektedir. Siyahlar çifte bilince tutunarak, kendilerine beyazların gözünden bakarlar. Oysa ırkçılığın yarattığı kötü durum, Geçiş’de Brian ve En Mavi Göz’da Claudia karakterlerini reddetmeye zorlar ve beyaz topluluğa karşı bir çeşit nefret beslemelerine neden olur. Irene, Clare ve Pecola’nın aksine onlar siyah kimliklerini ve değerlerini koruma eğilimi ve gayreti içindedirler. Baskın, beyaz kültüre ait ne varsa reddederler. Baskın kültür iki romandaki siyah karakterlerin de acı çekmesine ve kendilerini tanımlamalarında zorluklar yaşamalarına neden olur. İki romanda da çifte bilince tutunanlar, kendi standartlarını karşılamadıkça onları fark etmeyen beyaz toplum tarafından fena halde kabul edilme ihtiyacı duyarlar. İki eserde de siyah topluluk korkunç bir durumdadır ve kendilerinin ikinci sınıf olduğuna inanan beyazların yararına çalışmaları beklenir. Geçiş’de Irene siyah topluluğun içinde huzur ve güven bulamaz ve New York’da yaşamakta ısrarlıdır, diğer yandan sadece çok çalışması beklenen Clare siyah bir hizmetçi olarak yaşadığı zor hayattan kaçamayacak kadar beceriksiz olduğunu düşünür ve kendine beyaz bir kadın maskesi takınır. En Mavi Göz’da Pecola, beyaz toplumun güzellik standartlarına karşılık gelen mavi gözlere sahip olma isteğindedir fakat bu durum her iki topluluk tarafından da reddedilmesine sebep olur. tr_TR
dc.subject Nella Larsen tr_TR
dc.subject Toni Morrison tr_TR
dc.subject Çifte Bilinç tr_TR
dc.subject ırksal Kimlik Yapılanması tr_TR
dc.subject Geçiş, En Mavi Göz tr_TR
dc.title THE CRISIS OF IDENTITY IN NELLA LARSEN’S PASSING AND TONI MORRISON’S THE BLUEST EYE tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account