DSpace Repository

MAKİNE ÖĞRENMESİ YÖNTEMLERİYLE OYUN SUNUCU YÜKÜNÜN TAHMİN EDİLMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author ÖZER, Çağdaş
dc.date.accessioned 2021-06-01T09:04:01Z
dc.date.available 2021-06-01T09:04:01Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/8720
dc.description.abstract Sunucu yükü tahmini kavramı, dağıtık sistemlerde yük dengelemesinde ve yük paylaşımında görülür. Dağıtık sistem uygulamalarında yük tahmini için makine öğrenme yöntemlerinin uygulanması kullanılabilirliği ve performansı artırabilir. Sunucu yükü tahmini için bugüne kadar birçok makine öğrenme yöntemi uygulanmıştır. Bu çalışma, verimli yük dengesi sağlayarak ve ana bilgisayar yük anomalilerini tespit ederken iş yükünü doğru tahmin ederek oyun sunucularının performansını artırmaya odaklanmaktadır. Tahmin için Naif Bayes, Genelleştirilmiş Doğrusal Model, Lojistik Regresyon, Hızlı Büyük Marj, Konvolüsyonel Sinir Ağı, Karar Ağaçları, Random Forest, Gradyan Arttırılmış Ağaçlar ve Destek Vektör Makinesi içeren bir model kurulmuştur. Eğitim aşamasında kullanılan veriler, veri aktarımı ve ağ kullanımı miktarının kapsamlı bir analizi yapılarak üretilmiştir. Analiz aşamasında, kesin kaynak gereksinimlerini ortaya çıkarmak için iyi verimlilik göz önünde bulundurulmuştur. Yüksek doğrulukta performans analizi için çeşitli koşullar altında kapsamlı simülasyonlar gerçekleştirilmiştir. Deneyler, sonuçlarda ortaya çıkan algoritmanın, literatürde bulunan diğer algoritmalara kıyasla yük tahmini açısından ümit verici bir performans sunduğunu göstermektedir. tr_TR
dc.subject Makine Öğrenmesi tr_TR
dc.subject Sunucu YüküTahmini tr_TR
dc.subject Oyun Sunucuları tr_TR
dc.subject Sınıflandırm tr_TR
dc.subject Özellik Çıkarımı tr_TR
dc.subject Veri Ön İşleme tr_TR
dc.title MAKİNE ÖĞRENMESİ YÖNTEMLERİYLE OYUN SUNUCU YÜKÜNÜN TAHMİN EDİLMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account