DSpace Repository

SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM PROGRAMININ ÜSTÜN ZEKALI ÇOCUKLARIN SOSYAL VE DUYGUSAL BECERİLERİNE ETKİSİ

Show simple item record

dc.contributor.author Engin BÜYÜKÜNAL GÖYÇEK, Elif
dc.date.accessioned 2021-05-26T08:10:48Z
dc.date.available 2021-05-26T08:10:48Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/8609
dc.description.abstract Üstün zekâlı öğrencilerin, akademik başarılarının geliştirilmesi yönünde sıkıntılar yaşanmazken, duygusal zekâlarının geliştirilmesi ve toplumsallaşma problemlerinin aşılmasında sıkıntılar yaşanmaktadır. Bu problem göz önüne alınarak ilköğretim 2. Sınıf düzeyinde üstün zekâlı öğrenciler için “Sosyal Hayatta Ben” adlı program oluşturulmuştur. Bu program 5 modülden oluşmaktadır. Çalışma İstanbul ilinde, 24 Eylül 2018 tarihinde başlatılmıştır. İstanbul’un Sarıyer ilçesinde başlatılan uygulamada WISC-R zekâ testi ile üstün zekâlı tanısı almış 10 öğrenci ile çalışılmıştır. Çalışma öncesinde ve sonrasında öğrencilere Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği (SBDÖ) kullanılmıştır. Yapılan ön test ve son testlerdeki farklar incelenmiştir. Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği (SBDÖ)’nde ele alınan 5 modül ilişkiyi başlatma becerileri (ibb), grupla iş yapma becerileri (giyb), duygusal beceriler (db), kendini kontrol etme becerileri (kkeb), saldırgan davranışlarla başa çıkma becerileri (sdbçb)dir tr_TR
dc.subject Üstün Zekâ tr_TR
dc.subject Üstün Zekâlı Öğrenciler tr_TR
dc.subject Sosyal Beceri tr_TR
dc.subject Duygusal Beceri tr_TR
dc.subject Eğitim Modelleri tr_TR
dc.title SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM PROGRAMININ ÜSTÜN ZEKALI ÇOCUKLARIN SOSYAL VE DUYGUSAL BECERİLERİNE ETKİSİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account