DSpace@İHÜ

ALTI AY İLE ALTI YAŞ ARASINDAKİ ÇOCUKLARIN OYUN PROFİLLERİNİN İNCELENMESİ

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author OLGUN, Merve
dc.date.accessioned 2021-05-25T11:39:20Z
dc.date.available 2021-05-25T11:39:20Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/8592
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, altı ay ile altı yaş arasındaki çocukların oyun profillerinin çok boyutlu unsurlar doğrultusunda incelenmesidir. Çalışmadaki amaç, çocuklar ne ile oyun oynuyorlar, ne kadar süre oyun oynuyorlar, kim ile oyun oynuyorlar, nasıl oynuyorlar, doğal oyun materyalleri ile ne kadar oyun oynuyorlar, günde kaç defa açık havada oyun oynamak için dışarı çıkıyorlar, dijital oyunla ne zaman karşılaşıyorlar, aileler çocuklarıyla hangi tarz oyunlar oynuyor gibi boyutları cinsiyet ve yaş değişkenleri doğrultusunda incelemektir. Bu bağlamda tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmada 6 ay-6 yaş arasında çocuğu olan maksimum örneklem alma yolu ile belirlenen 250 ebeveynle çalışılmıştır. Çalışılan çocuklarda okul öncesi eğitimi almış olma şartı aranmamıştır. Araştırma oyun oynama süresi ile ilgili 3 (2 şıklı, 1 açık uçlu) soru, oyun objesi ve mekânı ile ilgili 10 (4 şıklı, 6 açık uçlu) soru, ebeveyn oyun algısı ile ilgili 3 (2 şıklı,1 açık uçlu) soru, ailedeki etkileşim, alışkanlıklar ve olanaklar ile ilgili 5 (3 şıklı, 2 açık uçlu) soru, dijital ortamla ilgili 4 (şıklı) soru hazırlanmıştır. Demografik sorular hariç toplam 25 madde ile sınırlandırılmıştır. Araştırma verileri SPSS 21.0 programı ile analiz edilmiş dağılımların frekans ve yüzde değerleri alınarak betimsel analiz yapılmıştır. Araştırma sonucunda, çocukların zamanlarının önemli bir kısmını oyun ile geçirdikleri, ebeveynlerin oyun objelerini cinsiyet rollerine göre belirlemeye yatkın oldukları, çoğunlukla evde oyun oynadıkları, ebeveynlerin oyunun öneminin bilincinde oldukları, ailenin oyun için çocuklarına destek olacak imkana sahip olduğu, çocukların erken yaşlardan itibaren dijital ortamla tanıştıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca yaşa bağlı olarak oyun tercihlerinde değişiklikler olduğu oyun çeşitliliğin arttığı, oyuna ayrılan sürenin değiştiği tespit edilmiştir. Çocukların dış mekan oyunlarından yeterince yararlanması gerektiği ve okulöncesi eğitim kurumlarının oyun oynama ihtiyacını giderici materyal, ortam, arkadaş sunma özelliği, sosyalleşme, dil gelişimi ve güvenli ortam sağlayıcı diğer özellikleri ile planlı programlı eğitim verme özellikleri nedeniyle çocukların yönlendirilmesi gerektiği önerilmiştir. tr_TR
dc.subject Erken Çocukluk tr_TR
dc.subject Okulöncesi, Oyun, tr_TR
dc.subject Çocukların Oyun Profilleri tr_TR
dc.subject Ebeveyn Tutumları tr_TR
dc.title ALTI AY İLE ALTI YAŞ ARASINDAKİ ÇOCUKLARIN OYUN PROFİLLERİNİN İNCELENMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster