DSpace Repository

HAVA ARAÇLARINDA FARKLI MOTOR TİPLERİNİN EKSERJİK YAKLAŞIMLA İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author CENGİZ, AYSUN
dc.date.accessioned 2021-05-21T09:41:54Z
dc.date.available 2021-05-21T09:41:54Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/8530
dc.subject Hava aracı tr_TR
dc.subject Ekserji analizi tr_TR
dc.subject Turbofan motor tr_TR
dc.subject Turboprop motor tr_TR
dc.subject Turboşaft motor tr_TR
dc.subject Ekserji verimliliği tr_TR
dc.subject Verim eksikliği tr_TR
dc.title HAVA ARAÇLARINDA FARKLI MOTOR TİPLERİNİN EKSERJİK YAKLAŞIMLA İNCELENMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Bu araştırmanın amacı, Suriyeli öğrencilere ilk okuma yazma öğretimine ilişkin öğretmen öz yeterlik algı düzeylerini belirlemek ve cinsiyet, branş, çalışılan kurum, mesleki deneyim, yabancı dil olarak Türkçe öğretimine yönelik eğitim alma, ilk okuma yazma öğretimine yönelik eğitim alma, ana dili Türkçe olanlara ilk okuma yazma öğretimi tecrübesi olma, ilk okuma yazma öğretimi sürecinde en çok zorlandıkları beceri gibi değişkenlerle öğretmenlerin ilk okuma yazma öğretimi öz yeterlik algıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya, Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi (PIKTES) kapsamında 23 ilde görev yapan 282 Sınıf, Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni katılmıştır. Araştırmada, Suriyeli öğrencilere okuma ve yazma öğreten öğretmenlerin ilk okuma yazma öğretimine ilişkin öz yeterlik algılarının ne düzeyde olduğunun belirlenmesi için Delican (2016) tarafından geliştirilen “İlk Okuma Yazma Öğretimine Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin kişisel bilgilerini tespit etmek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen“Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin ilk okuma yazma öğretimi öz yeterlik algı düzeylerini belirlemek ve öz yeterlik algılarını çeşitli değişkenler açısından incelemek için parametrik testler grubunda bulunan t- testi ve tek yönlü varyans analizinden (ANOVA) yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, Suriyeli öğrencilere okuma ve yazma öğreten öğretmenlerin ilk okuma yazma öğretimi öz yeterlik ortalamalarının 4,41 ile çok yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Araştırmada Suriyeli öğrencilere okuma ve yazma öğreten öğretmenlerin ilk okuma yazma öğretimi öz yeterlik algılarının branş, ilk okuma yazma öğretimine yönelik eğitim alma ve ana dili Türkçe olanlara ilk okuma yazma öğretimi tecrübesi olma değişkenlerine göre ölçeğin hazırlık, uygulama ve değerlendirme alt boyutlarının tamamında anlamlı farklılık bulunmuştur. Çalışılan kurum, mesleki deneyim ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimine yönelik eğitim alma durumu değişkenleri ile öğretmenlerin ilk okuma yazma öğretimi öz yeterlik algıları arasında yalnızca ölçeğin değerlendirme alt boyutunda anlamlı farklılık bulunmuştur. Ancak öğretmenlerin ilk okuma yazma öğretimi öz yeterlik algıları ile cinsiyet ve ilk okuma yazma öğretimi sürecinde en çok zorlanılan beceri değişkenleri arasında anlamlı fark bulunamamıştır. Bu sonuçlar kapsamında Suriyeli öğrencilere ilk okuma yazma öğretimine yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur. tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account