DSpace Repository

THE ROLE OF SOCIAL MEDIA ON BRAND AWARENESS AND PURCHASE INTENTION

Show simple item record

dc.contributor.author KAMAL, Khallad
dc.date.accessioned 2021-05-17T06:30:12Z
dc.date.available 2021-05-17T06:30:12Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/8439
dc.description.abstract Bu çalışmanın temel amacı, çeşitli unsurların satın alma niyeti üzerindeki etkisini, özellikle perakende kahve mağaza endüstrisinin iki bilinen markasının Facebook ve Instagram hesabı üzerinden bilgi toplayarak incelemektir. Araştırma hedefine ulaşmak ve hipotezleri test etmek için çevrimiçi bir anket tasarlanmış ve iki bilinen markanın takipçilerine gönderilmiştir. Hipotezleri test etmek için yapısal eşitlik modellemesi SPSS paket programının AMOS 18 eklentisi üzerinden gerçekleştirilmiştir. Ampirik çalışmaların sonuçları, bir Facebook veya Instagram ile etkileşimin, marka bilinirliği, sözlü-konuşma ve satın alma niyeti üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu göstermiştir. Sonuçlar ayrıca marka bilinirliğinin ağızdan çıkan sözleri olumlu etkilediğini gösterdi. Yeni pazarlama iletişimi, tüketicilerin sosyal medya ile etkileşimlerini giderek daha fazla etkileyen zorluklara ve fırsatlara sahiptir. Sosyal medyanın tüketici davranışlarına etkisi günden güne tüketici satın alma kararında büyük ölçüde sosyal medyaya bağımlı olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte, sosyal medya aracılığıyla pazarlamayı daha iyi anlamak için daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır. Bu çalışma, marka bilinirliği ve satın alma niyeti açısından sosyal medyayı geniş bir şekilde anlamaya çalışmış, ancak bu çalışma, iş dünyasında iki markanın üzerinde odaklanmıştır. Bu nedenle, sonuçlar tüm vakalara uygulanamadığından, benzeri daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır. Bu çalışmanın sonuçları, bir pazarlama aracı olarak sosyal medyanın öneminin anlaşılmasına işaret etmekle birlikte, marka için başarılı bir stratejik ortak olabileceğini vurgulamaktadır tr_TR
dc.subject Sosyal medya tr_TR
dc.subject Satın alma niyeti tr_TR
dc.subject Marka bilinirliği tr_TR
dc.subject Ağızdan ağza tr_TR
dc.title THE ROLE OF SOCIAL MEDIA ON BRAND AWARENESS AND PURCHASE INTENTION tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account