DSpace Repository

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİNDİJİTAL BAĞIMLILIKLARININ İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author KAYMAL, Beyza
dc.date.accessioned 2021-05-12T07:19:01Z
dc.date.available 2021-05-12T07:19:01Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/8429
dc.description.abstract Dijital araç, gereç ve uygulamaların gün geçtikçe değişik tür, kapsam ve etkide olanlarının üretiliyor ve kullanılıyor olmasının dijital bağımlılığı da güncel çalışmalarla incelenmesini bir zorunluluk olarak ortaya koymaktadır. Böyle bir rolü üstlenme niyetiyle bu çalışma gerçekleştirilmiştir Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin dijital bağımlılık seviyelerini ortaya koymak ve bu bağlamda demografik değişkenlerin öğretmenlerin dijital bağımlılıklarında anlamlı bir farklılığa neden olup olmadığını incelemektir. Araştırmanın örneklemini İstanbul ili Esenyurt ilçesinde okullarda görev yapan 120 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada demografik bilgi formu ve dijital bağımlılık ölçeği kullanılmıştır. Veri toplama araçları ile elde edilen veriler bilgisayar ortamına sayısal ifade olarak girilmiş ve bu veriler sosyal bilimler için istatistik paket programı (SPSS 25) kullanılarak istatistiksel analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin dijital bağımlılık puanlarının sosyo-ekonomik durum, en çok kullanılan dijital araç, dijital aracı kullanım amacı, günlük ortalama internet kullanma süresi değişkenlerine göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. tr_TR
dc.subject : Okul öncesi öğretmenliği tr_TR
dc.subject dijital bağımlılık tr_TR
dc.subject bağımlılık tr_TR
dc.title OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİNDİJİTAL BAĞIMLILIKLARININ İNCELENMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account