DSpace Repository

OKUL ÖNCESĠ EĞĠTĠM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN OKUL YÖNETĠCĠLERĠ VE ÖĞRETMENLERĠN DAĞITIMCI LĠDERLĠK VE ORTAK KARAR ALMAYA ĠLĠġKĠN GÖRÜġLERĠNĠN ĠNCELENMESĠ

Show simple item record

dc.contributor.author Sadoula, Gkioultzan
dc.date.accessioned 2021-05-04T06:23:13Z
dc.date.available 2021-05-04T06:23:13Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/7535
dc.description.abstract Değişimin kaçınılmaz olduğu günümüz dünyasında değişen örgütsel koşullara bağlı olarak yeni liderlik kuramları da literatüre kazandırılmaktadır. Liderliğin grup üyeleri arasında dağıtılan bir olgu olarak grubun tüm üyeleri için gelişime önem verdiğini ve liderlik görevinin sadece bir kişi ile sınırlı olamayacağını, grup içerisinde dağıtılması gerektiğini ifade eden dağıtımcı liderlik kavramı da yeni literatüre kazandırılan kuramlardan biridir. Kavram ile ilgili literatür incelendiğinde dağıtımcı liderlik kavramının eğitim kurumlarında uygulanabilirliğine yönelik çalışmalar olduğu görülmektedir. Çünkü dağıtımcı liderliğin kolektif, koordineli ve dönüşümlü ağlar içerisinde işleyebilen yapısı nedeni ile okul için önemli bir model olduğu değerlendirilmektedir. Bu bağlamda, araştırmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarında görevli yönetici ve öğretmenlerin dağıtımcı liderlik ve ortak karar alma olgularına ilişkin görüşlerinin incelenmesi olarak belirlenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından okul öncesi eğitim kurumlarında görevli yönetici ve öğretmenlerin dağıtımcı liderlik ve ortak karar alma olgularının okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanabilirliği, avantajları, sınırlılıkları ve önkoşullarına ilişkin görüşlerini içeren yarı yapılandırılmış yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Yüz yüze görüşme tekniği ile 12‟si okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan yöneticilerden, 11‟ise okul öncesi eğitim kurumlarında görevli öğretmenlerden oluşan toplam 23 kişiye uygulanmıştır. Toplanan veriler ile yapılan içerik analizi sonucunda “Liderlik Algısı”, “Fayda Algısı”, “Sınırlılıklar” ve “Ön Koşullar” olmak üzere toplam dört temaya ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda ulaşılan temaların, okul öncesi eğitim kurumlarında dağıtımcı liderlik ve ortak karar alma süreçlerinin benimsenmesi ve sorunsuz bir şekilde uygulanabilmesi için farkındalık yaratmaya yönelik xii çalışmalardan, yönetici ve öğretmenlerin bilgilerinin artırılması ve davranışlarının yönlendirilebilmesi amacı ile verilebilecek eğitim içeriklerinin planlanmasına kadar geniş bir ölçekte kullanılabileceği değerlendirilmektedir. tr_TR
dc.subject Dağıtımcı liderlik tr_TR
dc.subject ortak karar alma tr_TR
dc.subject okul öncesi eğitim kurumları tr_TR
dc.subject öğretmen tr_TR
dc.subject okul yöneticisi tr_TR
dc.subject nitel tr_TR
dc.title OKUL ÖNCESĠ EĞĠTĠM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN OKUL YÖNETĠCĠLERĠ VE ÖĞRETMENLERĠN DAĞITIMCI LĠDERLĠK VE ORTAK KARAR ALMAYA ĠLĠġKĠN GÖRÜġLERĠNĠN ĠNCELENMESĠ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account