DSpace Repository

ANADOLU LĠSESĠNDE ĠKĠNCĠ YABANCI DĠL OLARAK ALMANCA ÖĞRENME MOTĠVASYONU

Show simple item record

dc.contributor.author AKGÜNEŞ, Serap Gül
dc.date.accessioned 2021-04-26T12:11:23Z
dc.date.available 2021-04-26T12:11:23Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/7391
dc.description.abstract Türkiye‟de, öğrencilerin en az bir yabancı dili öğrenebilmeleri için farklı politikalar ve eğitim-öğretim modelleri uygulanmıĢtır. Millî Eğitim Bakanlığı, Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği ve 2012 yılında yürürlüğe giren yeni eğitim kanunu bağlamında, yabancı dil eğitimini yeniden düzenlemiĢ ve Anadolu liselerinde Almanca‟nın ikinci yabancı dil olarak okutulmasını zorunlu tutmuĢtur. Bu çalıĢmanın amacı, Ġstanbul ilinde iki Anadolu lisesinde eğitim ve öğretimine devam eden öğrencilerin ikinci yabancı dil olarak Almanca öğrenmelerinde motivasyon düzeylerini etkileyen faktörleri incelemektir. ÇalıĢmaya 9, 10, 11 ve 12. sınıflarda okuyan toplam 121 (kız ve erkek) öğrenci katılmıĢtır. Öğrencilere; Almanca öğrenirken beklenti düzeyi, dıĢsal ve içsel motivasyon ve algılarını belirlemek amacıyla “Yabancı dil olarak Almanca öğrenen öğrencilerin motivasyon düzeyi” baĢlıklı bir anket uygulaması yapılmıĢtır. Bulgular istatistiksel olarak analiz edilmiĢtir. Sonuç olarak içsel ve dıĢsal motivasyon faktörlerinden sınıf düzeyi ile ebeveynlerin eğitim durumlarının Anadolu liselerinde ikinci yabancı dil olarak Almanca öğrenmede öğrencilerin motivasyonlarını belirlediği anlaşılmıştır tr_TR
dc.subject Anadolu Lisesi tr_TR
dc.subject Yabancı Dil tr_TR
dc.subject Almanca tr_TR
dc.subject Öğrenme Motivasyonu tr_TR
dc.title ANADOLU LĠSESĠNDE ĠKĠNCĠ YABANCI DĠL OLARAK ALMANCA ÖĞRENME MOTĠVASYONU tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account