DSpace Repository

PAZARLAMA VE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE VERİ MADENCİLİĞİ UYGULAMALARI: PAZAR SEPET ANALİZİNDE APRİORİ ALGORİTMASININ UYGULANMASI

Show simple item record

dc.contributor.author AKSOY, Anıl
dc.date.accessioned 2021-04-26T08:18:11Z
dc.date.available 2021-04-26T08:18:11Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/7376
dc.description.abstract Günümüzde sürekli gelişen teknoloji sayesinde veri madenciliği CRM ile pazarlama arasında stratejik bir iş bağı oluşmaktadır. Müşteri ilişkilerinde veri madenciliğinden faydalanmak için pazar sepet analizinden yararlanılabileceği düşünülmüştür. Yapılan çalışmanın da ana konusu bu analizden elde edilen sonuçlara göre müşteri gruplarına hitap etmektir. Bu tez çalışmasında müşteri ilişkileri yönetimi, müşteri yaşam döngüsü veritabanlarında bilgi keşfi süreci, veri madenciliği ve veri madenciliğinde yer alan modeller açıklanmıştır. Tanımlayıcı veri madenciliği modellerinden biri olan Birliktelik Kuralları ve Apriori Algortiması ayrıntılı olarak incelenmiştir. Tezin uygulama bölümünde, Türkiye’de perakende sektöründe yer alan bir işletmenin havalimanı mağazasından iki aylık satış verileri kullanılmıştır. 1650 işlem sayısı içerisinden birden fazla ürün tercihi yapan 1550 müşteri hareketinin bulunduğu iki aylık veri kümesi üzerinden 42 ürün grubu incelenerek ürün gruplarının birliktelik analizi SPSS Modeler 15.0 programı yardımı ile gerçekleştirilmiştir. Böylece hangi ürünün beraber, hangi ürünün ayrı sergilenmesi gerektiği, hangi ürünün müşteri tarafından daha az tercih edildiği ortaya çıkarılmış. Müşteri istek ve ihtiyaçlarını bulabilmek için veri madenciliği uygulamalarından faydalanılabileceği gösterilmiştir. tr_TR
dc.subject Veri Madenciliği tr_TR
dc.subject Müşteri İlişkileri Yönetimi tr_TR
dc.subject Müşteri İlişkileri tr_TR
dc.subject İletişim tr_TR
dc.subject Veritabanı tr_TR
dc.subject Apriori Algoritması tr_TR
dc.subject Birliktelik Kuralları tr_TR
dc.title PAZARLAMA VE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE VERİ MADENCİLİĞİ UYGULAMALARI: PAZAR SEPET ANALİZİNDE APRİORİ ALGORİTMASININ UYGULANMASI tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account