DSpace Repository

MOBİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİ BAĞLAMINDA MOBİL ALIŞVERİŞ APLİKASYONLARININ İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author ELDEM, Simge
dc.date.accessioned 2021-04-22T08:05:46Z
dc.date.available 2021-04-22T08:05:46Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/7345
dc.description.abstract Mobil pazarlama stratejileri ile sunulan mobil alışveriş aplikasyonlarının her geçen gün kullanıcı sayıları artmaktadır. Akıllı mobil cihaz kullanıcısı tüketiciler işletmeler için hedef kitlesi konumuna gelmektedir. Mobil pazarlamanın düşük bütçeli oluşu, kolay erişim imkânı ve günümüz teknolojilerine uyum sağlaması işletmeler için önemli bir pazarlama kanalı oluşturmaktadır. Bu doğrultuda yapılan bu çalışmada, mobil pazarlama stratejileri ile mobil alışveriş aplikasyonu kullanıcıları olan tüketicilerin davranışsal niyetlerinin ölçümlenmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışmanın ana temeli, Fred Davis (1986; 1989) tarafından geliştirilen Teknoloji Kabul Modeli’ne dayanmaktadır. Venkatesh ve Davis (2000: 187), algılanan niyet değişkenlerinin genişletilmesini amaçlayarak Teknoloji Kabul Modeli’ne araştırma amacına göre farklı değişkenler ekleyerek model oluşturmakta ve ‘’Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli’’ olarak adlandırmaktadırlar. Teknoloji Kabul Modeli, araştırma amacına göre yeni değişkenlerin eklenip ‘’Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli’’ olarak ele alınan bir modeldir. Bu araştırma kapsamında Teknoloji Kabul Modeli’nin değişkenlerine ek; tüketici tatmini, yenilikçilik, güven, algılanan fayda ve algılanan eğlence eklenerek Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli kullanılmaktadır. Araştırma kapsamında; üniversitesi düzeyi kişisel gelişim eğitim gruplarında online anket yöntemi gerçekleştirilmiş olup, 20-45 yaş aralığında kadın ve erkek katılımcılardan oluşan, mobil alışveriş aplikasyonu kullanıcısı olan 500 kişinin değerlendirmeleri analiz edilmiştir. Araştırma modelinde: algılanan fayda, kullanım kolaylığı, algılanan eğlence, yenilikçilik, güven, tüketici tatmini ve davranışsal niyet değişkenleri ele alınmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda; tüketicinin mobil alışveriş aplikasyonu davranışsal niyetleri bağlamında 12 hipotez oluşturulmuştur. Verilerin analizinde SPSS 20 paket programı kullanılmıştır. Verilerin v değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiklerden; frekans, yüzde, minimum, maksimum, ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır. Ölçeklerin güvenirlik değerlendirmesinde Cronbach’s Alpha katsayısı hesaplanmıştır. Yapılan bu araştırmada sosyal bilimler ve halkla ilişkiler alanında mobil pazarlama stratejilerinin tüketicilerin davranışsal niyetlerine etkisi incelenmiş olup, işletmelerin de var olan mobil alışveriş uygulamalarını geliştirme de ve yeni geliştirilecek olan mobil alışveriş uygulamaları içinde yol gösterici olarak katkıda bulunacağı umulmaktadır tr_TR
dc.subject Mobil Pazarlama tr_TR
dc.subject Mobil Aplikasyon tr_TR
dc.subject Mobil Alışveriş tr_TR
dc.subject Akıllı Mobil Cihaz tr_TR
dc.subject Tüketici Davranışları tr_TR
dc.title MOBİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİ BAĞLAMINDA MOBİL ALIŞVERİŞ APLİKASYONLARININ İNCELENMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account