DSpace Repository

YEREL MEDYANIN ULUSAL MEDYAYA YANSIMASINDA YENİ MEDYANIN ROLÜ: GAZETE DAMGA ÖRNEĞİ

Show simple item record

dc.contributor.author TARAKCI, Ali
dc.date.accessioned 2021-04-21T12:35:33Z
dc.date.available 2021-04-21T12:35:33Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/7335
dc.description.abstract Yeni medya geleneksel medyanın çalışma yöntem ve tekniklerini değişime uğratmış, haber üretimi ve dağıtımı bağlamında yeni imkanlar sağlamıştır. Bu imkanlar geleneksel medyanın okurlarıyla/izleyicileriyle ilişkilerine ve medyanın gündem yaratma gücüne de etki etmiştir. Yerel medya ile ulusal medya arasındaki en geleneksel ayrım haber içeriği üretiminin coğrafyasıyla ilgidir. Bölgesiyle ilgili gelişmelere daha fazla yer veren yerel medyanın içeriğinin, ulusal medya gündeminde yer bulması, daha çok ulusal medya organının yurt haberler bölümünde ya da bölgesel ekler bölümünde gerçekleşebilen bir durumdu. Ancak yeni medya olanakları bu sürecin dinamiklerini değiştirerek yerel medyanın ulusal çapta okura erişme ve ulusal gündemde yer bulma şansını artırmıştır. İnternet yayıncılığı ve sosyal medya hesapları üzerinden sadece okur potansiyelini genişletmekle kalmamış ulusal medyanın dikkatini de daha fazla çekmiştir. Yani yerel medya ile ulusal medya arasındaki coğrafi temelli ayrımlar ve tanımlar geçerliliğini yavaş yavaş yitirmeye başlamış, internetin ve ağ toplumunun sınırsız yapısı coğrafi sınırlarını da ortadan kaldırmıştır. Bu çalışmada yeni medya kuramı çerçevesinde yerel medyanın ulusal medyaya yansıması Gazete Damga örneği üzerinden incelenmektedir. İstanbul’da 2005 yılında yayın hayatına başlamış olan Gazete Damga yayın serüveni içerisinde sık sık İstanbul ve Türkiye gündeminde yer bulan, atıf yapılan ve fikri takibi gerçekleştirilen haberlere imza atmıştır. Bu süreçte Gazete Damga’nın sadece basılı yayın imkanlarını değil yeni medya imkanlarını da etkin bir şekilde kullanması belirleyici olmuştur. Bir yerel gazetenin ulusal medyaya yansıyan içeriğinin türü, etkisi, yayılım derecesi ve yansıma şekli gelinen süreçte yerel medya ile ulusal medya etkileşimini tarif etmesi ve bunda yeni medyanın nasıl etkili olduğunu açıklaması bağlamında önem taşımaktadır. Çalışmada 2015-2019 arasında Gazete Damga’nın manşetleri taranmış ve bu manşetlerden ulusal çapta yayın yapan yazılı ve internet medyasına yansıyan haberler seçilmiş ve içerik analizine tabi tutulmuştur. v Buna ek olarak 14 medya kuruluşu temsilcisiyle yapılandırılmış görüşme sonucu elde edilen bulgular analiz edilmiştir tr_TR
dc.subject Yeni medya tr_TR
dc.subject yerel basın tr_TR
dc.subject ulusal basın tr_TR
dc.subject gazete damga tr_TR
dc.title YEREL MEDYANIN ULUSAL MEDYAYA YANSIMASINDA YENİ MEDYANIN ROLÜ: GAZETE DAMGA ÖRNEĞİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account