Özet:
Bu tez çalışmasının amacı tüketici tutundurma stratejilerinin marka farkındalığına etkilerini incelemektir. Bu kapsamda akıllı telefon kullanan ve İstanbul’da ikamet eden 402 kişinin dahil edilmesi ile çalışma yapılmıştır. Araştırmada tutundurma stratejilerinin etkilerini ortaya konması amacıyla anket yöntemine başvurulmuştur. Veri toplama işlemi üç adet veri toplama aracı ile yapılmıştır. Bunlar, sosyodemografik form, Tutundurma Stratejileri Ölçeği, ve Marka Farkındalığı Ölçeğidir. Çalışmada kullanılan veri toplama araçlarının güvenilirlik düzeyleri Cronbach’s Alpha değerleri hesaplanarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda elde edilmesi beklenen tutundurma ve marka farkındalığı alt boyutları ile ilgili beş farklı hipotez ortaya atılmıştır. Elde edilen veriler SPSS v.22 programı kullanılarak korelasyon ve regresyon analizine tabii tutulmuştur. Veri analizinden elde edilen sonuçlar tüketicilerin tutundurma stratejilerinin marka farkındalığı (satın alma davranışı, fiyat, algılanan risk, algılanan kalite) üzerinde anlamlı ilişkiye ve pozitif bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir