DSpace Repository

TURİZM EĞİTİMİNDE HİZMET KALİTESİNİN İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author kışlalı, özlem
dc.date.accessioned 2021-04-14T11:44:13Z
dc.date.available 2021-04-14T11:44:13Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/7116
dc.description.abstract Bu çalışmada, ön-lisans düzeyinde turizm eğitimi verilen kurumlardaki hizmet kalitesinin söz konusu kurumlarda okuyan öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi yapılmıştır. Bu çerçevede turizm alanı ve hizmeti, turizm eğitimi ve turizm yönetim ve denetimi gibi konular alt başlıklarıyla incelenmiştir. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. İlişkisel modele uygun olarak tasarlanan bu araştırmada turizm alanında eğitim gören üniversite öğrencilerinin demografik özellikleri ile eğitim gördükleri kurumun hizmet kalitesine ilişkin beklentileri ve algıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda ise cinsiyetlerine göre öğrencilerin beklenti ve algılarının farklılaşmadığı anlaşılmıştır. Eğitim gördükleri bölümlerine göre öğrencilerin beklentilerinin farklılaşmadığı fakat kurumlarındaki eğitimin kalitesinin çeşitli alanlarda farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Turizm Otelcilik ve Turizm Rehberliği öğrencilerinin okullarındaki eğitime ilişkin hizmet kalitesi açısından ise öğrenim gördükleri sınıf düzeylerine, ailenin ikamet ettiği yerleşim yerine, birlikte ve aynı yerde yaşanılan kişilere göre farklılaşmadığı sonucuna varılmıştır. Sonuç olarak; turizm eğitimi alanında yükseköğrenim gören katılımcı öğrencilerin kurumlarındaki hizmet kalitesine ilişkin beklentileri ile mevcut hizmetin kalite düzeyine ilişkin algıları arasında bölümlerine göre farklılaşma olmuştur. tr_TR
dc.title TURİZM EĞİTİMİNDE HİZMET KALİTESİNİN İNCELENMESİ tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account