dc.contributor.author |
Barak, Hamid
|
|
dc.date.accessioned |
2020-01-23T07:17:10Z |
|
dc.date.available |
2020-01-23T07:17:10Z |
|
dc.date.issued |
2019-06 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5370 |
|
dc.description.abstract |
In current political world, the competition amongst politicians intending to achieve important positions by the civilians’ votes is vividly substantial. Therefore, the process of creating favorable social attitudes through a strong campaign to win the voters over in the targeted area for each candidate is highly prominent to identify their importance in reaching a specific goal. Such a campaign is usually via advertisements aiming at selling the politicians' characteristics, ideas, future plans, and leadership abilities and so on which is called political marketing. This study examined the impact of political marketing on the voters' behavior in Afghanistan. The main purpose of this research was helping to solve the problems of politicians, independent candidates and political parties in terms of having a successful campaign (political marketing) in Afghanistan. Additionally, it provided a regular framework and conclusive result for political marketing for electoral, political candidates and political parties in Afghanistan. 199 participants who were eligible to vote were selected as the participants. Utilizing a quantitative method, the required data was collected through a questionnaire. The results of the current study indicated that Personality, Economic, Culture and Political marketing were the key factors affecting the voters' behavior towards voting to a particular candidate. |
tr_TR |
dc.language.iso |
en |
tr_TR |
dc.publisher |
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES |
tr_TR |
dc.subject |
Political Marketing |
tr_TR |
dc.subject |
Voters' behavior |
tr_TR |
dc.subject |
Political parties |
tr_TR |
dc.subject |
Independent candidate |
tr_TR |
dc.subject |
Political campaign |
tr_TR |
dc.subject |
Politik Pazarlama |
tr_TR |
dc.subject |
Seçmen davranışı |
tr_TR |
dc.subject |
Siyasi partiler |
tr_TR |
dc.subject |
Bağımsız aday |
tr_TR |
dc.subject |
Politik kampanya |
tr_TR |
dc.title |
THE IMPACT OF POLITICAL MARKETING ON THE VOTERS' BEHAVIOR IN AFGHANISTAN |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Mevcut siyasi dünyada önemli pozisyonlar siviller oy tarafından elde etmek niyetinde politikacılar arasında rekabet canlı bir şekilde önemli değil. Bu nedenle, olumlu sosyal tutumun hedeflediğiniz bölgede her aday için oy kazanmak için güçlü bir kampanya ile oluşturma işlemini belirli bir hedefe ulaşmada önemini belirlemek için son derece önemli. Böyle bir kampanya genellikle siyasi olarak adlandırılan siyasilerin özellikleri, fikir, gelecek planları ve liderlik yeteneklerini ve benzeri satış hedefleyen reklamlar pazarlama. Bu çalışmada Afganistan'da seçmen davranışı üzerinde siyasi pazarlama etkisini incelendi. Bu araştırmaların temel amacı politikacılar, bağımsız adaylar ve Afganistan'da başarılı bir kampanya (siyasi pazarlama) olması açısından siyasi partilerin sorunları çözmek için yardım ediyordum. Ayrıca, bu bir normal çerçeve ve kesin sonuç için seçim, siyasi adayları ve Afganistan'da siyasi partiler için siyasi pazarlama sağladı. 199 katılımcıların oy verme hakkına sahip katılımcılar seçildi. Nicel bir yöntem kullanarak, gerekli veri bir anket toplanmıştır. Geçerli çalışmanın sonuçları bu kişiliği, Ekonomi, kültür ve siyasal pazarlama doğru belirli bir aday için oy seçmen davranışı etkileyen en önemli faktörler olduğunu belirtti. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
79 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Barak, Hamid, THE IMPACT OF POLITICAL MARKETING ON THE VOTERS' BEHAVIOR IN AFGHANISTAN(2019), |
tr_TR |