dc.contributor.author |
Gündoğdu, Hidayet
|
|
dc.date.accessioned |
2020-01-21T07:57:36Z |
|
dc.date.available |
2020-01-21T07:57:36Z |
|
dc.date.issued |
2019-06 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5354 |
|
dc.description.abstract |
Ambalaj, insanlık tarihi kadar eski olup, ilk dönemler de saklama kabı ve koruma
mantığı ile kullanılsa da, bu algı ve işlev günümüzde, tanıtım, reklam, depolama ve
en önemlisi koruduğu ürün hakkında bilgi verme görevini yüklenmiştir.
Bu araştırma, ambalajın ortaya çıkışı ve tanımı ile başlayıp, yaşanan süreç içerisinde
gerçekleşen etkiler, düşünceler, teknolojiler, ürünlerde gerçekleşen üretici tüketici
çerçevesi ve yakın dönemden bu yana yaşanan gelişmeler detaylı olarak ele
alınmaktadır. Tasarım ve teknik alanda yaşanan gelişmelerin ve süreçlerin ambalaj
tasarımında yaratıcılığı ve algı sorunlarını yakın bir gözlem ile incelemiş ve süreçler
açıklanmaya çalışılmıştır. Görsel iletişim şeklinde oluşturulmuş̧ mesajların işitsel
iletişimden belirgin bir farkı kalıcılığıdır. Bu anlamda tasarımda görsel unsurlar bir
bütünlüğe sahip olmalıdır. Yaratıcılık başta olmak üzere, tüm bunları yaparken,
tasarlarken grafik tasarım ilke ve elemanları tasarımcıya yol gösterirler.
Birinci bölümde, Ambalaj günümüzde tüketiciye ürününün sağlıklı bir şekilde
ulaşmasını sağlayan en önemli araçtır. Ambalajın amacı temelde, ürünün temiz ve
sağlam kalmasını sağlayan, alıcısına ulaştıran, belli koşullarda ürünü muhafaza
ederek uzun ömürlülük sunan, ürünün albenisini arttırarak hakkında bilgi veren ve
kullanımını kolaylaştıran en önemli unsur olduğu açıklanmıştır. Ambalajın ortaya
çıkışı, tasarımı ve grafik alanında yaşanan uygulama detayları ile ele alınmış; İkinci
bölümde ise, daha çok yaratıcılık ve algı unsuru üzerinde durulmuştur. Son bölümde
ise tezin içerisinde yer verilen bilgi ve öneriler doğrultusunda görsel analiz ve
öneriler ile sonuca ulaşılmıştır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Ambalaj tasarımı |
tr_TR |
dc.subject |
Grafik tasarım |
tr_TR |
dc.subject |
Yaratıcılık |
tr_TR |
dc.subject |
Algı sorunları |
tr_TR |
dc.subject |
Packaging design |
tr_TR |
dc.subject |
Graphic design |
tr_TR |
dc.subject |
Creativity |
tr_TR |
dc.subject |
Perception problems |
tr_TR |
dc.title |
AMBALAJ TASARIMLARINDA YARATICILIĞIN ÖNEMİ ve ALGI SORUNLARI |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Although the packaging is as old as the history of the mankind, and it was used as
storing or preserving, this perception and the functionality has changed today. As of
2019 packagings biggest tasks are promoting, advertising, storing, and most
importantly, providing information about the product that is in the packaging.
In this research, starting with the origin and definition of packaging, it examines the
effects, thoughts, technologies, and the producer-consumer framework and recent
developments in packaging are discussed in detail. Because of the developments and
processes in the field of design and techniques, problems of creativity and perception
in packaging designs were closely observed and examined.
In the first part of this study, the emergence of packaging, its design, and application
in the field of graphics are particularly discussed. In the second part, creativity and
perception of packaging were emphasized. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
101 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Gündoğdu, Hidayet, AMBALAJ TASARIMLARINDA YARATICILIĞIN ÖNEMİ ve ALGI SORUNLARI(2019), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |