Abstract:
İlk bilgisayarın üretilmesi ile başlayan dijital teknolojinin tarihsel gelişim sürecine
bakıldığında, bilgisayarların hayatın her alanına yayılması ivme kazanmıştır. Birçok
alanda olduğu gibi sanatı da etkisi altına almıştır. Bilgisayar teknolojileri ile
harmanlanarak ortaya çıkan dijital sanatlar, yazılım teknolojilerinin gelişmesi ile
üretim, internet ve sosyal medyanın ortaya çıkması ile de sanatseverlere sunulma
açısından değişim geçirmiştir. Günümüzde geleneksel yöntemlerle eser üreten
sanatçılar da artık üretim aşamasındayken ya da eseri sanatseverlere sunarken
teknolojiyi kullanmaya ihtiyaç duymaktadır. Bu noktadan hareketle bu araştırmada,
sosyal medyanın yeni nesil sanatçılara etkisi kapsamında, dijital sanatçıların sosyal
medya kullanımları ile sosyal medya platformlarından ne şekilde verim
alabileceğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada veriler sosyal medya
platformlarından kullanıcı datalarını alabilen ve analiz edebilen Ritetag yazılımı ile
toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulardan bazıları şu şekildedir: (a)
Sanatçı, sosyal medya platformlarının yoğun kullanıldığı zaman dilimlerinde
paylaşım yaparsa yüksek etkileşim almaktadır, (b) Sanatçı, popüler olan paylaşım
etiketlerini kullanırsa yüksek etkileşim almaktadır, (c) Sanatçı, sanat galerilerinin
sosyal medya platformlarını yoğun kullandığı zaman dilimlerinde paylaşım yaparsa,
sanat galerileri ile daha fazla etkileşime girmektedir.