Özet:
Sahte markaların, tüketicilerin orijinal markaları kabul etmeleri üzerindeki etkisini
incelemek için mevcut araştırmalar yapılmıştır. Sahte marka, büyük şirketlerin iş
hayatlarında uğraştığı bir konudur. Üreticiler arasında rekabetin artmasına yol açan
teknoloji ve iş dünyasının gelişmesiyle bazı üreticiler, kendi markalarını müşterileri
için tanınabilir hale getirmek için belirli bir isim ve renkte yapmaya başladılar.
Bununla birlikte, bazı küçük üreticilerin bazı şirketlerin orijinal markalarını
kopyalayıp üretmeye başladığında, sahte markalar konusu tartışıldı. Ürünler başka bir
fabrikada, orijinal ürünle aynı veya daha az kaliteye sahip orijinal adında üretilir ve
normalde daha düşük fiyata satılır. Bu ucuz fiyat, muhtemelen orijinal markayı satın
alamayan pek çok müşteriyi çekiyor. Hükümetler, orijinal şirketler için özel ürün ve
ad üretme hakkını korumaya karar vermiş olsalar da, sahte markalar günlük olarak
yüksek miktarda satılmaktadır. Sahte markaların üretildiği ve satıldığı yerlerden biri
de Türkiye'de. Bu nedenle, sayaç markalarının orijinal markaların tüketicilerini nasıl
etkilediğini bulmak için mevcut araştırma yapılmıştır. Araştırma, sahte markaların
geliştiği bir işin olduğu Türkiye'de yapıldı. Araştırmanın yapılacağı nüfus Türkiye'deki
tüketiciler, hedef nüfus ise İstanbul'daki tüketiciler. Mevcut araştırma, tüketicilere
sahte marka algıları hakkında fikirlerini sormak için araştırma aracı olarak yakın uçlu
anketlerle nicel araştırma yönteminde gerçekleştirilmektedir. Araştırmaya katılanların
belirlenmesinde çok aşamalı kümeleme örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu nedenle,
İstanbul’daki 12 alışveriş merkezindeki katılımcılara 200 anket dağıtılmıştır. Bulgular
SPSS ile analiz edildi.