dc.contributor.author |
Övür, Ayten
|
|
dc.date.accessioned |
2020-01-07T07:29:34Z |
|
dc.date.available |
2020-01-07T07:29:34Z |
|
dc.date.issued |
2016-10 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5258 |
|
dc.description.abstract |
Kitle ikna teknikleri, diğer bir ifadeyle propaganda, kitleleri etkileyerek ve
harekete geçirerek belli bir amaca ulaşmak isteyen kişi ve gruplar için hayati
önem taşımaktadır. Ürününü satmak için avaz avaz bağıran pazarcı misali,
propagandada; cümlelerin, sloganların tekrar tekrar ve iddialı bir şekilde
söylenmesi gerekir. Günümüz medyasına baktığımızda, medyanın beyaz
propaganda ve silahlı propagandaya çokça maruz kaldığı görülür. Siyasi
liderler beyaz propaganda kullanarak karşı tarafı zayıflatmak, etkinlik ve
gücünü pekiştirmek isterken, terör grupları da silahlı propagandalarını
iletişim araçları ile özellikle de televizyonlar aracılığı ile geniş kitlelere
duyurarak varlıklarını kanıtlamak isterler. Günümüzde propagandanın ne
olduğunun ve nasıl kullanıldığının hem halk hem de medya çalışanları
tarafından çok iyi bilinmesi gerekir. Aksi takdirde medya çalışanları
propagandayı yayan ve onu geniş kitlelere duyuran aracılar durumuna
düşerken, medya kuruluşları da kitle ikna araçlarına dönüşebilmektedir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi |
tr_TR |
dc.subject |
Propaganda |
tr_TR |
dc.subject |
Televizyon |
tr_TR |
dc.subject |
İkna |
tr_TR |
dc.subject |
Propaganda |
tr_TR |
dc.subject |
Television |
tr_TR |
dc.subject |
Persuasion |
tr_TR |
dc.title |
Kitle İkna Tekniklerinin Kullanılması Bakımından Günümüz Televizyon Yayıncılığı |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Mass persuasion techniques in other words propaganda is vital for
individuals and groups who want to reach a certain goal by affecting
masses and by setting them into action. Sentences and slogans must be
told again and again an ambitious way like a seller in a market shouting
loudly to sell his products. When we look at today’s media, it is seen that
the media is exposed a lot of white propaganda and armed propaganda.
Political leaders use white propaganda for weaken the oppositions and to
consolidate its power and influance, while terrorist groups want to broadcast
their armed propaganda for proving their existence to wide audience via
mass media, particularly television. Propaganda and how it is used should
be known very well by both public and media professionals. Otherwise,
media professionals become a mediator who spread propaganda to a wide
audience while media organizations can be transformed into instruments
of mass persuasion. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
55 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
79 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Övür, Ayten, Kitle İkna Tekniklerinin Kullanılması Bakımından Günümüz Televizyon Yayıncılığı(2016), İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi |
tr_TR |