Abstract:
Kitle ikna teknikleri, diğer bir ifadeyle propaganda, kitleleri etkileyerek ve
harekete geçirerek belli bir amaca ulaşmak isteyen kişi ve gruplar için hayati
önem taşımaktadır. Ürününü satmak için avaz avaz bağıran pazarcı misali,
propagandada; cümlelerin, sloganların tekrar tekrar ve iddialı bir şekilde
söylenmesi gerekir. Günümüz medyasına baktığımızda, medyanın beyaz
propaganda ve silahlı propagandaya çokça maruz kaldığı görülür. Siyasi
liderler beyaz propaganda kullanarak karşı tarafı zayıflatmak, etkinlik ve
gücünü pekiştirmek isterken, terör grupları da silahlı propagandalarını
iletişim araçları ile özellikle de televizyonlar aracılığı ile geniş kitlelere
duyurarak varlıklarını kanıtlamak isterler. Günümüzde propagandanın ne
olduğunun ve nasıl kullanıldığının hem halk hem de medya çalışanları
tarafından çok iyi bilinmesi gerekir. Aksi takdirde medya çalışanları
propagandayı yayan ve onu geniş kitlelere duyuran aracılar durumuna
düşerken, medya kuruluşları da kitle ikna araçlarına dönüşebilmektedir.