dc.contributor.author |
Kayış, Caner
|
|
dc.date.accessioned |
2020-01-03T08:20:57Z |
|
dc.date.available |
2020-01-03T08:20:57Z |
|
dc.date.issued |
2017-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5253 |
|
dc.description.abstract |
Krizler aniden ortaya çıkabilen ve doğru yönetilmediği takdirde
kurumların var olan düzenini bozabilen hatta hayatını tehlikeye sokabilen
yıpratıcı ve yıkıcı özellik taşıyan olaylardır. İletişim teknolojilerinin
gelişmesiyle birlikte tüm kullanıcıların duygu ve düşüncelerini özgürce
ifade edilebildiği, paylaşılan bir içeriğin milyonlarca kişi tarafından
görüntülenebildiği sosyal medya mecralarında krizler etkisini daha şiddetli
göstermekte ve daha hızlı bir şekilde yayılmaktadır. Bu sosyal medyanın
hızlı ve interaktif yapısına uygun bir kriz yönetimini gerektirmektedir.
Doğru yürütülen bir kriz yönetim süreci kurumun kriz nedeniyle oluşan
olumsuz imajını düzeltebilir hatta olumlu yönde değiştirebilmektedir. Bu
doğrultuda Kullanıcıların kurumlar ve ürünleri hakkında yaptıkları
yorumları, tutumları ve tercihleri özgürce ifade edebildiği sosyal medya
mecralarında yürütülecek kriz yönetimi, kriz yönetim stratejileri
kapsamında doğru ve şeffaf bilgilerin sosyal medya içerisindeki akışın
etkili biçimde sağlanmasıyla mümkün olmaktadır. Sosyal medya
içerisinde kriz yönetimi ve kriz iletişim faaliyetleri kullanıcılara ulaşma,
kullanıcıların algısını değiştirme ve krizin yarattığı olumsuz imajı ortadan
kaldırma konusunda büyük önem arz etmektedir. Bu durum kurumların
sosyal medyaya özgü bir kriz yönetim faaliyeti gerçekleştirmesi
gerekliliğini ortaya koymaktadır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi |
tr_TR |
dc.subject |
Kriz Yönetimi |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal Ağlar |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal Medya |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal Medyada Kriz Yönetimi |
tr_TR |
dc.subject |
Crisis Management |
tr_TR |
dc.subject |
Crisis Social Networks |
tr_TR |
dc.subject |
Social Media |
tr_TR |
dc.subject |
Crisis Management İn Social Media |
tr_TR |
dc.title |
Sosyal Medyada Kriz Yönetimi ve Karşılaştırmalı Örnek Olay İncelemesi |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Crises are back breaking and destructive events which can arise suddenly
and which, if not managed properly, can disturb the existing order of
organizations and even risk their lives. Crises show their in fluence more
violently and spread morerapidly in social media environments in which,
due to the development of communication all technologies, all users are
able to express their feelings and thoughts freely, and any contents hared
can be viewed by millions of people. This situation necessitates a crisis
management suitable to the fast and interactive nature of social media. A
crisis management process conducted properly can ameliorate a negative
image resulted from a crisis and it can even transform it positively. In this
direction, the crisis management to be conducted in social media
environments, where users can freely express their comments, attitudes
and preferences regarding organizations and their products, can only be
possible by ensuring an effective flow of accurate and transparent in
formation within social media within the scope of crisis management
strategies. Crisis management and crisis communication activities within
social media is very important in terms of accessing users, changing their
perceptions and eliminating the negative image created by a crisis. And
this indicates to the necessity of performance of a social media specific
crisis management activity by organizations. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
131 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
160 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Kayış, Caner, Sosyal Medyada Kriz Yönetimi ve Karşılaştırmalı Örnek Olay İncelemesi(2017), İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi |
tr_TR |