DSpace Repository

Reklam Estetiği Ve Mit Üretimi Açısından “Marlboro Man” ve “Marlboro Country” Reklam İmgelerinin Göstergebilimsel Çözümlemesi

Show simple item record

dc.contributor.author Sadakaoğlu, Mustafa C.
dc.date.accessioned 2020-01-03T06:46:09Z
dc.date.available 2020-01-03T06:46:09Z
dc.date.issued 2018-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/5243
dc.description.abstract Bir kitle iletişim biçimi olarak reklam, içerdiği imgeler ve bu imgelerle uyum halinde kodlanmış imgeyi bütünleyici metinler aracılığıyla tüketiciyle kurulan iletişim sürecini tamamlamaktadır. Reklam iletişimi, temel olarak imgelerden oluşan sembolik bir yapıdan oluşur ve ürünü potansiyel tüketicisine tanıtmayı amaçlayan bir ileti aracılığıyla göstergeler evreni sunar. Reklam iletişiminde kullanılan imgelerin tamamlayıcısı olan metinlerse benzer biçimde kelimelerden oluşan bir gösterge evrenine sahiptir. Bu çalışma, 1954 yılından 1999 yılına kadar yürürlükte kalmış “Marlboro Man” adlı reklam kampanyasında kullanılan imgeler, metinler ve kodlama biçimlerinde görülen estetik yapının nasıl inşa edildiğine odaklanmaktadır. Seçili reklam iletilerinde kullanılan imge ve metinlerde bulunan mitlerin inşa ve sunumunda hangi sembollerin kullanıldığını göstergebilim ilkelerinden faydalanarak araştırmayı amaçlamaktadır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi tr_TR
dc.subject Reklam tr_TR
dc.subject İmge tr_TR
dc.subject Göstergebilim tr_TR
dc.subject Mit tr_TR
dc.subject Estetik tr_TR
dc.subject Advertising tr_TR
dc.subject İmage tr_TR
dc.subject Semiology tr_TR
dc.subject Myth tr_TR
dc.subject Aesthetics tr_TR
dc.title Reklam Estetiği Ve Mit Üretimi Açısından “Marlboro Man” ve “Marlboro Country” Reklam İmgelerinin Göstergebilimsel Çözümlemesi tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.description.abstractol As a form of mass communication, the advertising completes communication process established by the consumer through the texts contained in the images and the texts complementary to the images coded in harmony with these images. Advertisement communication consists of a symbolic structure consisting mainly of images and presents a universe of indications through the message aiming to introduce the product to the potential consumer. The text, complementary to the images used in advertising communication, has a display universe composed of words. This study focuses on how to construct the aesthetics of the images, texts, and coding styles used in the advertising campaign “Marlboro Man”, which was in effect from 1954 to 1999. The aim is to investigate which symbols are used in the construction and presentation of the myths in the images and texts used in the selected advertisement messages by using the semiotical principles. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 25 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 44 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag Sadakaoğlu, Mustafa C., Reklam Estetiği Ve Mit Üretimi Açısından “Marlboro Man” ve “Marlboro Country” Reklam İmgelerinin Göstergebilimsel Çözümlemesi(2018), İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account