Abstract:
Bir ülkenin geleceği, yetiĢmekte olan nesillerin eğitimine bağlıdır.Ancak
eğitimle ülkemizin geliĢmesine ve daha refah düzeye gelmesini sağlayabiliriz.
Buradaki en büyük sorumluluk ise öğretmenlerimize aittir. Öğretmenlerimizin
daha hevesli, azimli ve üretken olması örgütsel bağlılıklarına bağlıdır.
ÇalıĢmada branĢ öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarının eğitim kurumlarının
amaçları doğrultusunda olup olmadığı incelenmekte ve bireylerin demografik ve
mesleki özelliklerinin örgütsel bağlılıkları üzerinde etkisi olup olmadığı
araĢtırılmıĢtır. Bu amaçla Ġstanbul Fatih ilçesindeki ilköğretim okullarında
görev yapan branĢ öğretmenleri seçilmiĢ ve bunlara ilgili anket formundaki
sorular sorulmuĢtur. AraĢtırma kapsamında branĢ öğretmenlerinin örgütsel
bağlılık ölçeğine iliĢkin önermelere katılım dereceleri incelenmiĢ ve branĢ
öğretmenlerinin demografik özelliklerinin örgütsel bağlılıklarına iliĢkin
tutumlarında farklılaĢma yaratıp yaratmadığı araĢtırılmıĢtır. Toplanan verilerin
SPSS 22.0 istatistik paket programı ile çözümlenmesi yapılmıĢtır.
ÇalıĢmada branĢ öğretmenlerinin demografik özelliklerinin, örgütsel bağlılık
tutumları arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık bulunmadığı ancak
öğretmenlerin ekonomik kaygı ve beklentilerinin örgütsel bağlılıklarını önemli
derecede etkilediği görülmüĢtür.