dc.contributor.author |
Eşbahoğlu, Fırat
|
|
dc.date.accessioned |
2019-09-17T07:00:47Z |
|
dc.date.available |
2019-09-17T07:00:47Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5196 |
|
dc.description.abstract |
Ulusların ve toplumların en değerliği zenginliği ve mirası nitelikli insan gücüdür. Bu
potansiyelin etkili bir Ģekilde kullanımı geliĢmiĢ ve geliĢmekte olan ülkelerin eğitim
harcamalarının baĢat yatırımlar arasında olmasının neredeyse birincil sebebidir.
Nitelikli insan gücüne sahip olmak için öğrencilerin daha iyi öğrenebileceği ortam ve
fırsatlar yaratmak gerekir. Okullarımızda zorunlu derslerin yanı sıra demokratik
anlayıĢla bireylerin ilgi ve yeteneklerine uygun tercih yapabildikleri seçmeli ders
uygulaması bu amaca hizmet etmektedir.
Bu çalıĢmanın amacı; 2005 yılından beri var olan seçmeli ders uygulamasını
ortaokullarda görev yapan yöneticiler ve seçmeli derslere giren öğretmenlerin,
ilköğretim 5 ve 6. sınıf öğrencilerinin ve velilerinin görüĢlerine göre incelemek, elde
edilen bulgular ile problemlere çözüm önerileri sunarak tartıĢmaktır.
AraĢtırmanın evreni; 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında, Ġstanbul ilinin BayrampaĢa
ilçesindeki devlet ortaokullarında 5 ve 6. sınıfta okuyan öğrenciler ve velileri,
seçmeli derslere giren öğretmenler ve bu okullardaki yöneticilerdir. AraĢtırmanın
örneklemi ise Ġstanbul ili BayrampaĢa ilçesi Ali Ülker Ortaokulunda öğrenim gören
otuz altı 5 ve 6. sınıf öğrencisi, yedi 5 ve 6. sınıfta öğrencisi olan veli, on dört 5 ve 6.
sınıflarda seçmeli derslere giren öğretmen ve BayrampaĢa ilçesinde bulunan altı
ortaokul yöneticisini kapsamaktadır.
Bu araĢtırma nitel araĢtırma yaklaĢımı ile hazırlanmıĢtır. AraĢtırmanın verileri
görüĢme tekniği ile toplanmıĢtır. Katılımcılara seçmeli derslerin seçim sürecinde
karĢılaĢtıkları sorunlarla ilgili görüĢleri ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek
amacıyla yarı yapılandırılmıĢ görüĢme soruları sorulmuĢtur. Elde edilen verilerin
çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıĢtır.
Analizlere baktığımızda, seçmeli derslerin seçiminde öğrenciler üzerinde ailelerinin
etkisinin oldukça fazla olduğu belirlenmiĢtir. Veli ve öğrencilerin ders içerikleriyle
ilgili yeterince bilgilendirilmedikleri saptanmıĢtır. Seçmeli derslerin sayıca fazla
olmasıyla birlikte ikili öğretim yapan okullarda derslik ve öğretmen eksikliği açığa
çıktığı, bu nedenle istenilen derslerin seçilemediği belirlenmiĢtir. Sınıf mevcutlarının
fazla olduğu, seçmeli derslere ait ders kitaplarının ve materyallerinin olmadığı,
öğretmenlerin konuyla ilgili hizmet içi eğitim almadığı ve notla değerlendirmenin
öğrenciler üzerinde kaygıyı artırdığı ifade edilmiĢtir.
ÇalıĢmadan elde edilen bulgular ve ulaĢılan sonuçlardan hareketle; seçmeli ders
uygulamalarında gerekli öğretmen, materyal ve fiziki ortamın sağlanması,
öğrencilerin istedikleri dersleri alabilmelerine fırsat sağlayacak ortam oluĢturulması
ve seçmeli derslerin içerik ve amaçlarına yönelik bilgilendirmelerin zamanında
yapılması gerektiği söylenebilir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Seçmeli dersler |
tr_TR |
dc.subject |
İlköğretim |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
4+4+4 |
tr_TR |
dc.subject |
Elective courses |
tr_TR |
dc.subject |
Primary school teaching |
tr_TR |
dc.subject |
Education |
tr_TR |
dc.subject |
4+4+4 |
tr_TR |
dc.title |
İLKÖĞRETİM 5 VE 6. SINIFLARDA SEÇMELİ DERSLERİN SEÇİM SÜRECİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
The most precious wealth and heritage of the nations and societies are the qualified
manpower. By the effective use of this potential, the education expenditures of the
developed and developing countries among the first investments are almost the
primary reson.
It needs to create the environment and opportunities the students can learn beter to
have the qualified manpower. In accordance with the compulsory classes in our
schools; the effective course application the individuals can prefer thinking their
interests and talents with the democratic view serves this aim. The aim of this work
is to examine the elective course application with the thoughts of parents and
students in grades 5th and 6th classes in primary schools, tha administrators working
in secondary schools and lastly elective course teachers since 2005 and argue by
giving solutions to the problems with the obtained findings.
The universe of the investigation are in 2014-2015 academic year, the students study
in 5th and 6th classes in the state secondary schools and their parents in BayrampaĢa
county of Ġstanbul city, elective course teachers, lastly adminıstrators in these
schools.
The sample of the investigation covers thirtyfive students in 5th and 6th classes,
seven parents in these classes, fourteen elective course teachers have Ali Ülker
secondary school in BayrampaĢa county of Ġstanbul city and lastly six secondary
school administrators in BayrampaĢa county.
This investigation has been done with a qualitative aproach. The results of the
investigation have been obtained by conversations.
Semi-structured conversation questions were asked to the attendants about the views
of the problems they come across during the period while choosing the elective
courses and to give the suggestions about the solutions to these problems. Content
analyses was used to solve the abtained results.
When we look into the analyses, it is determined the students on the impact of family
is much more while choosing the elective courses, it is detected the students and their
parents have not been given enough information about the content of the lessons .
However there are a lot of elective courses numerically, it appears lack of classes and
teachers at schools making dual teaching; because of this it is determined the lessons
that are wanted can not be chosen by the students.
It is stated that there is a lot of class size, there are not any elective course books and
materials, the teachers don‟t have any in-service training about the subjects, lastly
evaluation by giving marks increase the level of anxiety on them. With the findings and results reached wthout investigating, it can be said to provide
necessary teacher, material and physical environment in elective course applications,
constitute the occasions to make the opportunities the students can take the courses
they want and finally the information about the contents and aim of the elective
courses must be done on time. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
67 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Eşbahoğlu, Fırat, İLKÖĞRETİM 5 VE 6. SINIFLARDA SEÇMELİ DERSLERİN SEÇİM SÜRECİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ(2015), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |