dc.contributor.author |
Can, Ertuğ
|
|
dc.contributor.author |
Ozan, Caner
|
|
dc.date.accessioned |
2019-06-27T11:23:14Z |
|
dc.date.available |
2019-06-27T11:23:14Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2149-5438 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2466 |
|
dc.description.abstract |
Türkiye’de okuma alışkanlığı ile ilgili az kitap okunduğuna yönelik bir
algı bulunmaktadır. Bu olumsuz algıyı ortadan kaldırmak için, değişik
kurumlar tarafından okuma projeleri düzenlenmektedir. Böylece bireylerin
rol model insanlardan etkilenerek, kitap okumaları hedeflenmektedir.
Araştırmada hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerinden
yararlanılmıştır. Nicel araştırma kapsamında tarama modellerinden genel
tarama modeli tercih edilmiştir. Nicel araştırma kapsamında 27 sorudan
oluşan likert tipi ölçek geliştirilerek uygulanmıştır. Nitel araştırma
kapsamında ise 3 açık uçlu sorudan oluşan, yarı yapılandırılmış görüşme
formu kullanılmış ve elde edilen veriler içerik analizi ile yorumlanmıştır.
Araştırmanın evreni İstanbul ili, örneklemi ise Bağcılar ilçesidir. Bağcılar
ilçesinde projeye katılan 24 ilkokul, 42 ortaokul ve 14 liseden rastgele
seçilen 399 katılımcı (anne) araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır.
Araştırma bulgularına göre, okuma projesini faydalı bulan katılımcıların,
çocuklarının yanında kitap okumalarının, rol model olmaları bakımından
olumlu olduğu; ders başarısı ile kitap okuma arasında doğru bir ilişki
olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcılar okuma kültürünün gelişmesinde
büyük katkısı bulunan elektronik kitap ve teknolojik olanaklar konusunda
yeterli bilgiye sahip değildir.
Toplumda okuma kültürünün gelişmesine katkı sağlayabilmek amacıyla,
Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), ders müfredatlarını ailenin de içinde
bulunduğu okuma ile ilgili etkinliklerle zenginleştirebilir, okullarda okuma saatleri daha etkin hale getirilebilir. Kitapların basılı ve elektronik ortamda
paylaşılmasını sağlayacak ulusal düzeyde kampanyalar düzenlenebilir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.subject |
Okuma |
tr_TR |
dc.subject |
Proje |
tr_TR |
dc.subject |
Aile |
tr_TR |
dc.subject |
Reading |
tr_TR |
dc.subject |
Project |
tr_TR |
dc.subject |
Family |
tr_TR |
dc.title |
Annelere Uygulanan Okuma Projesinin Etkilerinin İncelenmesi (Bağcılar Örneği) |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
There is a perception of low reading rate about the Reading habits of
people. In order to exterminate this perception, many different projects are
realized by different institutions. So that, it is aimed to be affected by role
model people around individuals and read books.
In this research; both qualitative and quantitative methods are used. In
the scope of quantitative research; general scanning model is chosen. In
the scope of quantitative research; a Likert Type Scale, consisting twentyseven
questions, is developed and applied. In the scope of qualitative
research; a half structured inview form, consisting of three open ended
questions, is used and the datas are interpreted with the content analyze.
The place of the research Istanbul and the sample is Bağcılar. Three
hundred and ninety-nine (399) participants chosen randomly from 24
Primary Schools, 42 Secondary Schools and 14 High Schools from the
town of Bağcılar constitute the sample of the research.
According to the findings of the research, participants, which think that
reading project is useful, think that there is a positive correlation about
being a role model by reading books close to their children and between
academicals success and reading books. Participants, there isn’t enough
knowledge about the technological opportunities and e-books in developing
the reading culture.
İn order to contribute the reading culture the society; National Education
Ministry (MEB) can richen the lesson curriculum with including the
families in the reading activities. National Campaigns can be arranged
about sharing of the books and e-books in electronical environment. |
tr_TR |
dc.publisher.issue |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
55 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
84 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Can, Ertuğ, Ozan, Caner, Annelere Uygulanan Okuma Projesinin
Etkilerinin İncelenmesi (Bağcılar Örneği)(2015), İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
tr_TR |