dc.contributor.author |
Rahmany, Said Monawar
|
|
dc.date.accessioned |
2019-06-01T10:20:17Z |
|
dc.date.available |
2019-06-01T10:20:17Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2392 |
|
dc.description.abstract |
Kamu kuruluşlarının performansı, çalışanlarının performansıyla doğrudan ilgilidir. Yüksek nitelikli çalışanı olan kuruluşlar yüksek düzeyde performans ve sonuçtan faydalanmaktadır. Ancak, çalışanların performansı, işe alım / seçim süreçlerine büyük ölçüde bağımlıdır. Daha iyi ve açık işe alım / seçim süreçleri, daha nitelikli personel işe alınır. Mevcut çalışma, işe alım / seçim süreçlerinin, çalışanların Afganistan kamu hizmetindeki performansı üzerindeki etkisi üzerinde yürütülmüştür. Araştırma, tümdengelimli araştırma yaklaşımında yapılmış ve veriler nicel veri toplama yöntemi ile toplanmıştır. Temel veriler, işe alım ve seçim süreçleri ile çalışanların performanslarını değerlendirmek için iş adaylarına ve çalışanlarına yakın uçlu anketler dağıtılarak toplanır. Sağlanan veriler SPSS sürüm 20 ile analiz edilir. Araştırma hedefine ulaşmak için 120 anket dağıtılmış, işe alım / seçim süreçleri bağımsız değişken ve çalışanların bağımlı değişken olarak performansları dikkate alınmıştır. Ayrıca ikincil veriler, Afganistan hakkında kitaplar, makaleler ve özellikle yıllık raporlar aracılığıyla toplanmaktadır. Bulma, çalışanların performansı ve işe alım / seçim süreçleri arasında yüksek düzeyde bir ilişki olduğunu göstermektedir. Bu nedenle, sonuç bölümünde, daha iyi bir çalışanın performansına ulaşmak için işe alım / seçim süreçlerini uygulamak ve iyileştirmek için IARCSC'ye (Bağımsız İdari Reformlar ve Kamu Hizmeti Komisyonu) gerekli öneri verilmektedir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES |
tr_TR |
dc.subject |
İşe Alım |
tr_TR |
dc.subject |
Seçim |
tr_TR |
dc.subject |
Performans |
tr_TR |
dc.subject |
Memurlar |
tr_TR |
dc.subject |
Recruitment |
tr_TR |
dc.subject |
Selection |
tr_TR |
dc.subject |
Performance |
tr_TR |
dc.subject |
Civil servants |
tr_TR |
dc.title |
THE EFFECT OF RECRUITMENT AND SELECTION PROCESS ON EMPLOYEES’ PERFORMANCE: THE CASE STUDY OF AFGHANISTAN’S CIVIL SERVANT |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Public organizations’ performance is directly related to the performance of their employees. Organizations which have high qualified employees enjoy a high level of performance and outcome. However, performance of employees’ is highly dependent to their recruitment/selection processes. The better and clear recruitment/selection processes, the more qualified staffs are hired. The current study has been conducted on the effect of recruitment/selection processes on employees’ performance in Afghanistan civil service. The research has been done in deductive research approach, and the data is collected through quantitative data collection method. The primary data is gathered by distributing close-ended questionnaires to the job candidates and employees to evaluate the processes recruitment and selection processes and employees’ performance. Provided data is analyzed by SPSS version 20. In order to achieve the goal of research, 120 questionnaires have been distributed, and the recruitment/selection processes is taken account as an independent variable and employees’ performance as a dependent variable. Furthermore, secondary data is collected through books, articles and particularly annual reports about Afghanistan. Finding shows a high level of correlation between employees’ performance and recruitment/selection processes. Therefore, in conclusion chapter, necessary recommendation is given to the IARCSC (Independent Administrative Reforms and Civil Service Commission) for enforcing and improving recruitment/selection processes in order to achieve a better employees’ performance. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
90 |
tr_TR |