Abstract:
Sosyal pazarlama; toplumsal bir amaç, düşünce ya da eylemlerin kabul edilebilir hale
gelmesi için yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Kamu spotları, kamu kurum ve
kuruluşları ya da sivil toplum kuruluşları tarafından hazırlanan ya da hazırlatılan,
yayınlanmasında kamu yararı olduğuna karar verilen bilgilendirici, eğitici nitelikteki
film ve sesler ile alt bantlar olarak tanımlanmaktadır. Bunlar, sosyal pazarlama
çalışmaları çerçevesinde en etkili unsurlardan biridir. Bu çalışmanın temel konusunu
da sosyal pazarlama ve kamu spotları oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı, sosyal
pazarlama kampanyalarında kamu spotu kullanımını Sigarayı Bırak, Hayatı Bırakma
kampanyası çerçevesinde araştırmaktır. Bu kapsamda öncelikle sosyal pazarlama ve
kamu spotuna ilişkin kavramsal ve kuramsal açıklamalara yer verilmiş; ardından
Sigarayı Bırak, Hayatı Bırakma kamu spotlarının göstergebilimsel çözümlemesi
yapılmıştır.