dc.contributor.author |
Solmaz Bulut, Seçil
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-30T07:38:23Z |
|
dc.date.available |
2019-05-30T07:38:23Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2370 |
|
dc.description.abstract |
Globalleşen dünya ile hızlı değişim döngüsüne tanık olan muhasebe bilgi sisteminin
sürekli gelişiminin takibi gereklidir. Rekabet ortamında başarı; doğru, tarafsız ve
güvenilir bilgi üretimi sağlayan muhasebe fonksiyonun görevidir. Küresel dünyada
değişen ihtiyaçlar karşısında muhasebeden beklentilerde farklılaşmaktadır. Gelişen
süreç içerisinde muhasebe ve finans işlemlerinin hayati önem taşıması ile mesleği
yerine getiren kişilerin eğitimleri önemli bir konu olmuştur. Bu eğitimlerin verildiği
programlardan biri olan lisans programlarının içeriği, muhasebeye ilişkin verilen
derslerin eğitimin kalitesi ve etkinliği ile büyük ölçüde ilgilidir. Buradan yola
çıkılarak yeterli bilgi ve pratiğin kazandırılmasında üniversite eğitiminin önemi
büyüktür.
Bu araştırmada Marmara bölgesinde 17, Ege bölgesinde 11 devlet üniversitesinin
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi bünyesinde bulunan toplam 122 bölüm
incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi bünyesinde
verilen muhasebe eğitiminin SMMM Staj Başlatma ve SMMM Yeterlilik Sınavı
açısından denkliğin belirlenmesidir. Bu amaç çerçevesinde Marmara ve Ege
bölgesinde bulunan devlet üniversitelerinin iktisadi ve idari bilimler fakültelerinin
web sitelerine ulaşılarak ders içerikleri incelenmiş, zorunlu ve seçmeli ders ayrımına
gidilmiştir. Bu ayrım sonucunda iki bölge ayrı ayrı ele alınıp zorunlu ve seçmeli ders
toplamları bölüm toplamlarına oranlanarak derslerin yüzdesine ulaşılmıştır. Derslerin
yüzdesinden yola çıkılıp, sınav konularının yüzdesel ağırlığını karşılayıp
karşılamaması araştırılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, sınav
konularının dağılımında üniversitelerdeki seçmeli derslerin daha ağırlıkta verildiği ve
Ege bölgesinin Marmara bölgesine oranla sınav konularını daha çok karşılayıcı bir
eğitim verdiği sonuçlarına ulaşılmış ve çözüm önerilerinde bulunulmuştur. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Muhasebe |
tr_TR |
dc.subject |
SMMM |
tr_TR |
dc.subject |
Meslek Mensubu |
tr_TR |
dc.subject |
Accounting |
tr_TR |
dc.subject |
SMMM |
tr_TR |
dc.subject |
Professional Member |
tr_TR |
dc.title |
MARMARA VE EGE BÖLGESİNDEKİ DEVLET ÜNİVERSİTELERİNİN İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTELERİNDE VERİLEN DERSLERİN MALİ MÜŞAVİRLİK SINAVLARINA DENKLİĞİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Continuous improvement of the accounting information system, which has witnessed
the rapid change cycle with the globalizing world, is necessary. Success in
competitive environment; accurate, impartial and reliable information production. In
the global world, there are differences in accounting expectations in the face of
changing needs. In the process of development, the vital importance of accounting
and finance transactions and the training of the people who fulfill the profession have
become important subjects. The contents of the undergraduate programs which are
one of the programs in which these trainings are given are largely related to the
quality and effectiveness of the education given to the courses related to accounting.
Gaining sufficient knowledge and practice by going out of here is a big step for
university education.
İn this research, a total of 122 sections were examined in 17 departments in the
Marmara region and 11 departments in the Aegean region in the Faculty of
Economics and Administrative Sciences. The purpose of this study is to determine
the accounting education given in the Faculty of Economics and Administrative
Sciences in terms of SMMM Internship Launching and SME Proficiency
Examination. Within the framework of this aim, the web contents of the economics
and administrative sciences faculties of the state universities in the Marmara and
Aegean regions were accessed and the course contents were examined and
compulsory and elective courses were made. As a result of this distinction, the two
regions are handled separately and the total of compulsory and elective courses is
reached to the percentage of the courses by proportion to the total of the departments.
It has been researched that the percentage of the lessons should go out and meet the
weight of the exam subjects. According to the results obtained from the research, the
distribution of the exam topics reached the conclusion that the elective courses in the
universities were given more weight and the Aegean region gave a more satisfactory
education compared to the Marmara region and the solution suggestions were made. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
108 |
tr_TR |