dc.contributor.author |
Türkmen, Nilay
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-29T06:55:31Z |
|
dc.date.available |
2019-05-29T06:55:31Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2315 |
|
dc.description.abstract |
Bu tez çalışmasında Türkiye’deki Viral Pazarlama incelenmektedir. Viral Pazarlama, diğer deyişle ağızdan ağıza pazarlama (wom) internetin var olmasıyla dijital ortama taşınmıştır. Sosyal medyanın etkinleşmesiyle birlikte pazarlama stratejileri dijital ortamlar için geliştirilmeye başlanmıştır. Viral reklamlar kendiliğinden yayılan bir reklam türü olmakla beraber, standart reklamlardan farklı olarak izleyiciye reklam izliyormuş gibi sunulmamakta, içerik ön planda tutulmakta ve kendiliğinden yayılması amaçlanmaktadır. Bu tezde sosyal medya, viral pazarlama ve viral reklam kavramları hakkında literatur taraması yapılmıştır bu çalışmada viral reklamların Türkiye’deki işleyişi incelenmiştir. Öte yandan Türkiye’deki viral reklamların kampanya süreçleri ve pazarlama strateji aşamaları da aynı şekilde araştırılmıştır. Bu çalışmada, nitel bir araştırma tekniği olan derinlemesine görüşme yöntemi kullanılmış ve dijital reklam ajanslarında çalışan Türkiye’de ki ünlü reklamcılarla röportaj çalışması yapılmıştır. Beş adet araştırma sorusu bu veriler kapsamında değerlendirilmiştir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES |
tr_TR |
dc.subject |
Viral Reklam |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal Medya |
tr_TR |
dc.subject |
Röportaj |
tr_TR |
dc.subject |
Viral Advertisement |
tr_TR |
dc.subject |
Social Media |
tr_TR |
dc.subject |
Interview |
tr_TR |
dc.title |
ASSESSMENT OF VIRAL MARKETING IN TURKEY: A QUALITATIVE STUDY |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
In this thesis Viral Marketing is examined. Viral Marketing, in other words, is named as word-of-mouth marketing (WOM) which takes part in digital environment with internet usage. With the activation of social media, marketing strategies started to be developed for digital world. Viral advertisements are a kind of self-spreading ads, but unlike standard ads, the consumer is not presented as if they are watching ads and the content is on the frontline. In this thesis, a detail literature review is conducted to discuss the social media, viral marketing and viral advertisement applications. In this study, viral advertisement working mechanism in Turkey was observed. However, the campaign process of viral advertising and marketing strategies in Turkey were also investigated. In this study, in-depth interviewing method which is a qualitative research technique was used and interviews were conducted with well known Turkish advertisers in their field. Five research questions were evaluated for an outcome. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
100 |
tr_TR |