Özet:
Bu tez çalışmasında Türkiye’deki Viral Pazarlama incelenmektedir. Viral Pazarlama, diğer deyişle ağızdan ağıza pazarlama (wom) internetin var olmasıyla dijital ortama taşınmıştır. Sosyal medyanın etkinleşmesiyle birlikte pazarlama stratejileri dijital ortamlar için geliştirilmeye başlanmıştır. Viral reklamlar kendiliğinden yayılan bir reklam türü olmakla beraber, standart reklamlardan farklı olarak izleyiciye reklam izliyormuş gibi sunulmamakta, içerik ön planda tutulmakta ve kendiliğinden yayılması amaçlanmaktadır. Bu tezde sosyal medya, viral pazarlama ve viral reklam kavramları hakkında literatur taraması yapılmıştır bu çalışmada viral reklamların Türkiye’deki işleyişi incelenmiştir. Öte yandan Türkiye’deki viral reklamların kampanya süreçleri ve pazarlama strateji aşamaları da aynı şekilde araştırılmıştır. Bu çalışmada, nitel bir araştırma tekniği olan derinlemesine görüşme yöntemi kullanılmış ve dijital reklam ajanslarında çalışan Türkiye’de ki ünlü reklamcılarla röportaj çalışması yapılmıştır. Beş adet araştırma sorusu bu veriler kapsamında değerlendirilmiştir.