dc.contributor.author |
Şar, Ali
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-22T11:04:09Z |
|
dc.date.available |
2019-05-22T11:04:09Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2015 |
|
dc.description.abstract |
Petrol rezervlerinin her geçen gün azalıyor olması, dünya ülkelerinin önümüzdeki
yıllarda petrol temini konusunda bir çıkmaza sürükleneceğinin kaçınılmaz olması,
bütün bunların yanı sıra fosil kaynaklı yakıtların çevre üzerinde sahip olduğu
olumsuz etki ve tahrip edici özellikler, birçok ülkeyi ve kuruluşu alternatif enerji
kaynakları konusunda arayış içerisine itmiştir. Doğal gaz, 1970’li yıllarda yaşanan
bir enerji darboğazından sonra birçok ülke tarafından gündeme gelmiş ve alternatif
bir enerji kaynağı olarak kendine yer bulmaya başlamıştır. Rezerv ve temin
bakımından bol olması, bunun neticesinde maliyetler yönünden fosil kökenli
yakıtlardan çok daha avantajlı olması, hem çok temiz, hem de çok verimli yanma
özelliklerinin olması bu yakıt türünün kullanımını oldukça arttırmıştır. Doğal gazın
araçlarda alternatif bir yakıt olarak kullanılması da, zaman içerisinde gelişmiş ve
pratikte kendine ciddi oranda yer bulmaya başlamıştır.
Bu tez çalışmasında belediyelerde alternatif yakıt sistemleri ve ulaşımda doğal gaz
kullanımı araştırılmıştır. Bu perspektiften bakılarak doğal gazın belediye parkında
bulunan hizmet araçlarında kullanılmasının hem emisyon, hem de maliyet açısından
önemi vurgulanmıştır. Konuya teşkil etmesi nedeniyle belediyelerin çevre kirliliği ve
toplu ulaşıma ilişkin yasal çerçevesi ortaya konulmuştur. Belediyelerin ulaşım ve
çevresel sorumluklarına karşı CNG kullanımı ve ülkemizde CNG kullanımının çevre
kirliliği açısından getireceği avantajlar ve dezavantajları incelenmiştir. Diğer
yakıtlarla fiyat karşılaştırması yapılmış, toplu taşımacılıkta CNG kullanımına örnek
uygulamalar incelenmiştir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Belediye |
tr_TR |
dc.subject |
Doğal Gaz |
tr_TR |
dc.subject |
Alternatif Yakıt |
tr_TR |
dc.subject |
Doğal Gazlı Taşıtlar |
tr_TR |
dc.subject |
CNG |
tr_TR |
dc.title |
BELEDİYELERDE ALTERNATİF YAKIT SİSTEMLERİ VE ULAŞIMDA DOĞAL GAZ KULLANIMI |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Due to running out of oil reserves day by day, inevitability of the state leaders being
dragged into a stalemate in the supply of oil in the coming years, moreover negative
impact and destructive characteristics of fossil fuels on the environment have led
many countries and organizations into the quest for alternative energy sources. After
energy shortage in 1970, natural gas has been mentioned by many countries and
become an alternative energy resource. In terms of vast reserves and supply, and
being more adventageous in cost due to such reasons more than fossil fuels, being
clean and effective increased the use of natural gas significantly. The use of natural
gas as an alternative fuel in the vehicles also improved over time and it has started to
find a significant place in practice.
In this study, alternative fuel systems in municipalities and the use of natural gas in
transportation will be analyzed. In this perspective, the importance of the use of
natural gas in service vehicles in the municipality parks will be emphasized both in
terms of emission and cost. Legal framework on environmental pollution and public
transportation of the municipalities will be provided. CNG use by the municipalities
with regard to transportation and environmental responsibilities of the municipalities,
also advanteges and disadvantages of CNG use with regard to environmental
pollution will be analyzed. Price comparison with other fuels will be provided and
best practices in the CNG use in public transportation will be analyzed. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
67 |
tr_TR |