DSpace@İHÜ

OKUL MÜDÜRLERİNİN MÜZİK DERSİ UYGULAMALARINDA KARŞILAŞILAN SORUNLARIN ÇÖZÜMÜNE YÖNELİK ÖĞRETİMSEL LİDERLİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ (İSTANBUL-BAĞCILAR ÖRNEĞİ)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aksan, Ertunç
dc.date.accessioned 2019-05-16T07:05:29Z
dc.date.available 2019-05-16T07:05:29Z
dc.date.issued 2015-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1930
dc.description.abstract Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okullarda gerçekleştirilmekte olan müzik dersi uygulamalarında çeşitli sorun ve zorluklarla karşılaşıldığı bilinmektedir. Müzik öğretmenlerinin, programın amacına ulaşmadığını işaret eden saptamaları Dersin hedeflenen düzeyde gerçekleştirilebilmesi için çeşitli öğretim materyallerinin mutlaka kullanılması gerekliliği ve benzer faktörlerin müzik derslerinin etkililiği üzerindeki baskısı müzik dersi uygulamalarını olumsuz yönde etkilemektedir. Okul müdürleri eğitim kurumlarını her alanda ileriye götürme konusunda birinci dereceden sorumlu kişilerdir. Bu nedenle Okul müdürlerinin müzik dersi uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik öğretimsel liderlik tutumlarının incelenmesi ve bu doğrultuda elde edilen sonuçların milli eğitim bakanlığı bünyesinde görev yapmakta olan okul müdürlerine yansımaları oldukça önem arz etmektedir. Bu amaç doğrultusunda elde edilen verilerin analizleri sonucunda birtakım sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2014-2015 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Bağcılar İlçesi ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde görev yapmakta olan okul müdürleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Bağcılar ilçesindeki ilkokul, ortaokul ve lise kademesinde görev yapan okul müdürlerinden basit tesadüfî örnekleme yoluyla seçilmiş araştırmaya katılmaya gönüllü 74 okul müdürü oluşturmaktadır. Araştırmada, Gün (2009) tarafından geliştirilen “öğretimsel liderlik tutum ölçeği” (Okul Müdürlerinin Müzik derslerine ilişkin yaklaşımları) anketi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular değerlendirilirken, istatistiksel analizler için SPSS 21.0 İstatistik paket programı kullanılmıştır. Tanımlayıcı istatistiksel metotların (Frekans, Yüzde, Ortalama, Standart sapma) yanı sıra normal dağılımın incelenmesi için Lilliefors Significance düzeltmeli Kolmogorov - Smirnov dağılım testi, niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki grup durumunda, normal dağılım göstermeyen parametrelerin gruplar arası karşılaştırmalarında Mann Whitney U testi, ikiden fazla grup durumunda, parametrelerin gruplar arası karşılaştırmalarında Kruskal Wallis testi ve farklılığa neden olan grubun tespitinde Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Sonuçlar % 95 güven aralığında, p<0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda Okul müdürleri müzik derslerini gerekli görürken, müzik dersi için teknik araç-gereç sağlama, yetenekli öğrencilerin yönlendirilmesinde müzik öğretmenine yardımcı olma, müzik öğretmeninin müzikle ilgili hizmet içi eğitim çalışmalarına katılmalarını destekleme, müzik öğretmeninin yaptığı çalışmaları ödüllendirme, gibi davranışları yerine getirdikleri fakat okuldaki eksikliklerin giderilmesinde önceliğin başka derslerde olduğunu düşündükleri, müzik derslerinin yapılabileceği bir sınıf sağlama, öğrenci ve velilere müzik derslerinin önemini vurgulama davranışlarında ise kararsız oldukları sonucu ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Okul müdürü tr_TR
dc.subject Öğretimsel liderlik tr_TR
dc.subject Müzik dersi tr_TR
dc.subject School principal tr_TR
dc.subject İnstructional leadership tr_TR
dc.subject Music lessons tr_TR
dc.title OKUL MÜDÜRLERİNİN MÜZİK DERSİ UYGULAMALARINDA KARŞILAŞILAN SORUNLARIN ÇÖZÜMÜNE YÖNELİK ÖĞRETİMSEL LİDERLİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ (İSTANBUL-BAĞCILAR ÖRNEĞİ) tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Music being performed in the course of official attached to the Ministry of Education school applications are known to encounter various problems and difficulties Some determinations of the music teacher, surely necessary to use a variety of teaching materials for the realization of the targets in the course and effects of music lessons on similar factors negatively affects teaching practices. School managers are responsible in the first degree in educational institutions in all areas of forward-away. Therefore examination of instructional leadership attitude to for the solution of problems encountered in the school principals music lesson practice and reflection on the school principals who work in the Ministry of Education within the results obtained in this direction is of great importance. As a result of analysis of the data obtained for this purpose were reached a number of conclusions. The universe of study, academic year 2014-2015 in the province of Istanbul Bagcilar District elementary school principals compose who work constitutes the middle and high school levels. In the study, the day to examine the instructional leadership attitude towards the solution of problems encountered in the course of implementation of the music school director (2009) "developed by instructional leadership attitude scale" is used. When evaluating the results obtained in this study, the SPSS 21.0 statistical package was used for statistical analysis. Data were analyzed using descriptive statistical methods (frequency, percentage, mean, standard deviation), as well as to examine the normal distribution Kolmogorov - Smirnov distribution test, in the case of two groups for comparison of quantitative data, the Mann-Whitney U test comparisons between groups of parameters with normal distribution. In case of more than two groups, the Kruskal-Wallis test for between-group comparisons of parameters for the determination of group differences causing Mann Whitney U test was used. Results in a confidence interval of 95%, p <0.05 significance level was assessed. The analysis results in the school principals while seeing the necessity for music lessons, music lessons, to provide technical tools for talented students help of directed the music teacher, music teacher support to participate in the music-related in-service training, compensation for work performed by the music teacher, behavior, instead they bring, but at school they thought it was a priority to remove the deficiencies in other classes, music lessons provide a classroom can be made, the students and parents to emphasize the importance of music lessons in behavior has emerged as a result they are undecided. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 90 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster