DSpace Repository

ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN İNTERNETİ OYUN VE SOSYAL AĞ AMAÇLI KULLANMALARI İLE AKADEMİK BAŞARILARININ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author Kar, Birsen
dc.date.accessioned 2019-05-16T06:51:14Z
dc.date.available 2019-05-16T06:51:14Z
dc.date.issued 2015-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1926
dc.description.abstract Bu çalışmanın temel amacı ortaöğretim kurumuna devam eden öğrencilerinin internet kullanım eğilimleri ile akademik başarılarının arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmanın amacı doğrultusunda anket uygulaması yapılmıştır. Çalışmanın evrenini, 2013-2014 Eğitim Öğretim yılı içinde; İstanbul İstanbul Anadolu yakasında bulunan devlet ve özel liselerine (Anadolu, İmam Hatip, Anadolu İmam Hatip, Meslek, Sağlık Meslek, vb.) devam eden tesadüfü yöntemle seçilecek 283 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada uygulamalar başlamadan önce katılımcı öğrencilere çalışma ve uygulanacak ölçekler hakkında genel bilgiler verilmiştir. Araştırmada elde edilecek veriler SPSS-16 Bilgisayar-İstatistik paket programında analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre akademik başarı ile sosyal ağ ve internet oyunları arasındaki ilişkide, akademik başarıyı yansıtan öğrencilerin karne notları ile sosyal ağ ve internet oyunları arasında anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Öğrencilerin internet kullanım eğilimleri artış gösterdikçe akademik başarıları düşüş göstermektedir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Ortaöğretim Kurumu tr_TR
dc.subject Öğrenci tr_TR
dc.subject İnternet Kullanımı tr_TR
dc.subject Akademik Başarı tr_TR
dc.subject Secondary Education Authority tr_TR
dc.subject The Student tr_TR
dc.subject Use Of The İnternet tr_TR
dc.subject Academic Success tr_TR
dc.title ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN İNTERNETİ OYUN VE SOSYAL AĞ AMAÇLI KULLANMALARI İLE AKADEMİK BAŞARILARININ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol The main purpose of this study was to evaluate the students’ progress to secondary internet usage trends and the relationship between academic achievements and the use of games in the internet. The study was conducted in accordance with the survey application. The population of the study consists of private and state high schools, Anadolu, Anadolu İmam Hatip, İmam Hatip occupational schools, health occupational school located on the Asian side of İstanbul. In this study 283 students were selected randomly from these schools in the academic year of 2013-2014.. Before application of the study the participants were informed about the scale and the short questionnaire The obtained data was analysed by SPSS-statistical package program. According to research results, the significant relationship between internet use of games was identified. It was also found out that the more students used internet for games the less their academic achievement was. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 67 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account