DSpace Repository

İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÇOK KÜLTÜRLÜ YETERLİK ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author Cırık, Tülay
dc.date.accessioned 2019-05-11T06:49:21Z
dc.date.available 2019-05-11T06:49:21Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1832
dc.description.abstract Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2014. Bu araştırmada, ilkokul öğretmenlerinin, çok kültürlü yeterlik algı düzeylerinin belirlenmesi ve çok kültürlü yeterlik algı düzeylerinin cinsiyet, kıdem, öğrenim düzeyi ve okulun bulunduğu bölgenin sosyo-ekonomik düzeyi değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, genel tarama modellerinden kesit alma modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma evreni ve örneklemi, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Küçükçekmece ilçesindeki resmi ilkokullarda görev yapan öğretmenlerden oluşmuştur. Araştırmada, amaçsal örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma örnekleminde bulunan 12 ilkokulda görev yapan öğretmenlerin 184’ü (%57) kadın, 139’u (%43) erkektir. Araştırmaya, toplam 323 ilkokul öğretmeni katılmıştır. Araştırma verileri, Başbay ve Kağnıcı (2011) tarafından geliştirilen “Çok Kültürlü Yeterlik Algıları Ölçeği” ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, betimsel istatistik teknikleri ve Çok Değişkenli ANOVA (MANOVA) ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, ilkokul öğretmenlerinin çok kültürlülükle ilgili farkındalık düzeylerinin genel olarak yüksek olduğu belirlenmiştir. Buna karşın, çok kültürlülükle ilgili beceri ve bilgi düzeylerinin ise genel olarak ortanın üzerinde olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte, ilkokul öğretmenlerinin çok kültürlülükle ilgili farkındalık, bilgi ve beceri alt boyutlarından aldıkları puanlar arasında cinsiyete, kıdeme, öğrenim ve çalıştıkları okulun bulunduğu bölgenin sosyo-ekonomik düzeylerine göre anlamlı bir fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Kültür tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Öğretmen tr_TR
dc.subject Çok Kültürlü Eğitim tr_TR
dc.subject Çok Kültürlü Yeterlik Algısı tr_TR
dc.subject Culture tr_TR
dc.subject Education tr_TR
dc.subject Teacher tr_TR
dc.subject Multicultural Education tr_TR
dc.subject Perceptions of Multicultural Competence tr_TR
dc.title İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÇOK KÜLTÜRLÜ YETERLİK ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol The purpose of the research is to determine the perceptions of primary school teachers’ multicultural competence levels and examine the levels of multicultural competence according to some variables of gender, seniority, level of education and socio-economic situation of the school environment. The research has conducted in the sectioning model of general research. The population and sample is consisted by the teachers of 2012-2013 academic year work in state primary schools in Küçükçekmece. Maximum diversification sampling was used in forming the sample. 184 (57 %) teachers have worked in 12 schools in sample are females and 139 (43 %) of them are males. 323 primary school teachers have participated in that research in total. The research data was collected by perceptions of multicultural competence scale developed by Başbay and Kağnıcı in 2011. The obtaining data has analyzed with descriptive statistics technics and ANOVA (Analysis of Variance) and MANOVA (Multivariate Analysis of Variance). The results of the study determined that the awareness level about multicultural of teachers are generally elevated. Whereas it is identified that the level of skills and knowledge is generally upper intermediate. However it is observed that there is no significant difference in the scores that teachers have taken from the awareness about multicultural, skills and knowledge as in the gender, seniority, level of education and the school environment they have been worked. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 81 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag CIRIK, Tülay. İlkokul Öğretmenlerinin Çok Kültürlü Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2014. tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account